AMD Phenom II X4 965 of AMD Phenom II X4 955?

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
hallo,

Ik wil binnenkort de AMD Phenom II X4 955 of de AMD Phenom II X4 965 kopen. (allebei black edition) maar nu vroeg ik me af of het veel zin heeft om de 965 te kopen. want ik heb hem voral voor het overclocken.

Alvast bedankt,
Drioras

nee heeft teen zin ik dacht zelfs dat de 955 en 965 dezelfde chip waren maar dan op een andere frequentie.

als dat zo is dan koop ik hem idd niet:p want ik wil hem tog gaan overclocken,

bedankt voor je snelle antwoord

oke, dus wat moet ik dan volgens jou doen? die 955 nemen?

Naja, zo zwaar overclocken lijkt me ook redelijk onmogelijk of je moet hele goede waterkoeling hebben. Mij lijkt het niet de moeite waard, de 955 komt op zijn max tot 3,8Ghz en de 965 op 4Ghz. Nee, lijkt mij de moeite niet waard.

Het verschil is 25 euro, het is maar wat je er zelf voor over hebt.

ja daarom zat ik er al over te twijfelen, vandaar deze vraag.

Maar wat zou jij doen in mijn geval?

Ruim genoeg budget, maar toch twijfelen. Ach, je kunt altijd op zeker gaan en de 965 nemen, dan heb je gegarandeerd achteraf geen spijt. Maar als je denkt, ik overclock hem toch niet zo zwaar en ik kan die 25 euro ook wel voor iets anders gebruiken, neem dan de 955.

oke, dan moet ik daar nog eve over na denken. :rolleyes:

en vind je die water cooling een goeie keuze? of is er iets beters voor die prijs?

Specs pc:
Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599)
Chipset : AMD RD770
Processor : AMD Phenom II X4 810 @ 2600 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series (HD 4870 1gb 256 bit)
Harde Schijf : STM3500418AS (500 GB)
CD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
Netwerkkaart : RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
DirectX : Versie 11.00
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600 (x64)
voeding: C-merk:o (komt nog nieuwe, tegelijk met mijn nieuwe cooling)

Laatst bewerkt:
Van waterkoeling heb ik niet zoveel verstand, open een nieuw topic met daarin deze vraag :thumb:
Mooi PC'tje trouwens, waarom wil je eigenlijk je CPU upgraden? Deze is toch nog goed?

ja daar heb je gelijk in, maar wil zoieso van me c merk voeding af. heb deze op het oog:
http://www.digitique.nl/nl/product/9439

en nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik deze CPU nog niet ga kopen:)
het enige wat er was is dat ik deze niet kon overclocken door mijn c merk voeding. Maar als ik het zo bekijk heb ik eigenlijk nog geen nieuwe CPU nodig. aleen nieuwe voeding misschien:thumb:

Bedankt voor je reacties. was effe aan het doordraaien:P

en weet jij misschien hoe je de 810 goed kan overclocken? of is dat effe googlen?

Tnx voor je reacties nogmaals

Laatst bewerkt:
ja maar het gaat me vooral om de 750 watt want heb nu zelf een 580 watt - 620 watt (weet dat niet eens, te onbekend C merk:p), en die led erin lijkt me ook wel leuk:p

wil me pc misschien nog wat opvrolijken. heb nu zoon saaie Cooler Master Elite kast

Link: http://www.hitonline.com.au/shop/images/prods/cooler master elite 332 big.jpg

maar eerst maar effe voor een nieuwe cooling (mijn pc word met full load 58 graden, das te warm tog?) en voor een nieuwe voeding:p

Met een standaard koeler is dat normaal, heb hier zelf 30 graden idle maar dat is omdat mijn fan continu 5500 rpm draait omdat mijn fan verouderd is. (Nieuwe is onderweg, Arctic Cooling Freezer 64 pro!!)

das wel een leuk fan'tje. waarom koop je dan geen watercooling? of is dat niet nodig voor jou pc? wat voor specs heb je? en waar heb je die fan gekocht?

Naja, ben niet echt een overclocker. Het is vooral om van het lawaai af te zijn, heb ook niet zo'n breed budget. Hij kost ook maar 15 euro en kan de CPU aardig koel houden op lage toeren.

Heb nu:

AMD Athlon 64 X2 4000+
3GB Kingston RAM
250GB HD
Sapphire HD4670 1GB

Zoals je ziet een redelijk basic pc'tje.

die van mij is ook niet extreem goed, maar tog wel redelijk. maar ik ga denk ik wel een water cooler kopen omdat ik graag wil overclocken. atans proberen met deze:p en is ook een investering voor later:p

trouwens als je nog een leuke goedkope pc zoekt, kijk dan hier eens op: http://www.kostwinder-computersupplies.com/
heb ik die van mij ook vandaan, maarja er zijn nu weer allemaal mooie upgrades

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan