AMD processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

DagobertDuck

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Hoi,
Ik ben van plan een AMD processor te kopen, maar ik heb een vraagje: als er bij een AMD FX-4170 staat 4 cores, wordt er dan bedoeld 4 × 4200 MHz of 4 × 4200/4 MHz? Dus heb je dan 4 processors van 4200 MHz of 4 processors van 1050 MHz?
Peter.

dan bedoelen ze 4x4.2, ook al gaat deze berekening niet altijd op omdat niet elk programma gebruik maakt van meerdere cores

Dankje. Hoeveel programma's zijn er dan die 4 cores gebruiken? Kan Windows bijvoorbeeld één core gebruiken in z'n eentje, en een ander programma een andere core in z'n eentje of dat programma deelt een core met een ander programma?

dat kan je niet zomaar zeggen
de MHz kun je nooit bijelkaar optellen veel programma's zullen maar 1 core gebruiken (game's vooral)
maar programmas zoals CS5 virtual pc en andere sony vegas kunnen prima gebruik maken van meerdere cores

Maar kan een programma wel in z'n eentje één core gebruiken zodat het over de volledige 4,2 GHz beschikt? Of gaan programma's standaard op de eerste core?

Oké, bedankt. Meteen maar één klein vraagje extra: ik wil dus ook een nieuw moederbord kopen gezien de processor, en ik dacht aan een Asus M5A78L LE. Ik heb de behuizing van een HP D530, gaat dat passen?

nee dat is een micro atx behuizing en daar zit ook een voeding in die het systeem niet kan ondersteunen

je zult een andere voeding en kast moeten kopen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan