AMD Sempron 2200+ overklokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimi rulez

Banned
Lid geworden
6 mei 2005
Berichten
32
Ik heb een AMD Sempron 2200+ proccesor + 1.5 GHZ... nou wil ik die graag overklokken naar 1.8 GHZ... ik moet ergens in het bios wezen maar wat en waar?
 
Verlaag dan meteen de multiplier, tenzij je je proc gebakken wilt hebben. Eerst goede koeling kopen.
 
Bij overclocken is je garantie weg, dat weet je hè? :)
 
Geplaatst door kimi rulez
Kan ik de MHZ van de FSB tot 200 verhogen?
Dat is een kwestie van uit proberen, steeds een stapje hoger. De pc testen en dan weer een stapje hoger.
Zorg dat je eerst weet hoe je het Bios van jou moederbord kunt resetten, dit in het geval van niet meer willen opstarten.
Geplaatst door Imhotep
Verlaag dan meteen de multiplier
Dan zal je toch eerst de Multieplier moet unlocken, deze is namelijk gelockt. Daarnaast waarom omlaag gooien, dan heeft het overklokken ook weinig zin lijkt me.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Lees dan ook 'tenzij je je proc wilt doorbakken'. Maarja, je kunt van een hogere FSB genieten en ook nog op dezelfde kloksnelheid zitten. Is toch een verbetering, zonder je proc te vermoorden.

En ja helaas, bij mij is de multiplier ook gelocked. :( Maar ik draai mijn AthlonXP 2400+ op 2.25Ghz (FSB 150mhz)
 
Geplaatst door kimi rulez
m'n mhz staat op 166 tot hoe hoog ongeveer kan ik?

Dat hangt er gewoon vanaf... je moet in kleine stappen steeds omhoog gaan.

Tip: gebruik een benchmark tooltje om te checken of je ook echt verbetering hebt ;)
 
ik heb gister getest met mijn Amd Xp 2600+ (1,917Ghz)

en heb em met de multy plier op auto

multyplier is bijna 12 ( heb ik uitgerekent met de oude fsb en de kloksnel heid


en de Fsb op 191 staan
en nu draait hij op 2.20 Ghz dus winst van 300

de fsb op 200 zetten lukte niet met de mulyyplier op auto pc starte wel op maar sloeg vast


volgens mij moet ik er meer uit kunnen persen gua snelheid , iemand een idee

over de koeling > ben van plan een waterkoel setje te monteren ( Asetek Cool river of die van innovatek die heeft een 12 volt pompje )


oja moeder bord is een Msi Kt4Av -L (400mhz)

intern geheugen is 512 mb Ddr 333
 
@Bravo-Six,
Je zou de Vcore (CPU voltage) kunnen verhogen.Hiermee moet je goed uitkijken!!! Meer Stroom betekend meer warmte, dus met echt hele kleine stapjes uit proberen.
Je kunt waterkoeling nemen om je systeem te koelen, maar dat betekend niet, dat je hoger kunt overklokken. Daarbij zal het systeem niet veel koeler worden, dan met lucht koeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan