AMD Sempron 2600?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick341

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2002
Hallo allemaal, ik heb vorige week van een vriend van me een 2dehands Asus moederbord gekregen (socket A)

met:

- 2x Sata

- DDR 400

- 5x PCI

- AGP 8x

Nou hadden we hem uitgetest bij hem thuis met een amd 1400 processor. En dat werkte perfect. Dus ik naar de mycom gelopen en de laatste AMD Sempron 2600+ gekocht..

Nu als ik de pc opstart dan doet hij het 1-2 minuten en valt hij uit. Waar zou dit aan kunnen liggen?.. lijkt me niet aan het moederboord aangezien die eerst perfect draaide?:confused:

MVG Nick

Hoi

Het zou best wel aan de moederbord kunnen liggen waarschijnlijk dat hij de 2600+ niet aan kan maar het kan ook aan de cooler van de pc liggen, misschien dat het een oudere type is en de proccesor niet aan kan.. maar ik neem aan dat je gewoon de cooler hebt aangesloten die je met de proccesor hebt meegekregen.

Ik zelf ga er vanuit dat het aan de moederbord ligt.

Succes!:thumb:

Maar in de link in mijn vorige bericht staat dat het wel compatible is (gaat me zuurverdiende geld van die processor:confused: )

Sorry, die link van je had ik nog niet gezien.
Daar staat dat het inderdaad moet lukken maar dan alleen met de bios versie vanaf 1007.
Heb je deze versie?
Anders even updaten.

K ben nu bij iemand op visite, ga straks thuis kijken welke bios versie ik heb (hadden er laatst een nieuwe opgezet, en als ik nou de goede bios erop heb, wat zou dan het probleem kunnen zijn?..

:confused:

Geen idee.
Als het weer voorkomt, kun je dan even precies beschrijven wat er gebeurd en wanneer (nog tijdens de post of al als windows is opgestart) de pc uitvalt?

Hij gaat steeds uit als windows aan het installeren is, of als ik 2 minuten niks doe en in de bios naar de hardware monitor kijk. Waar ik trouwens de CPU warmte van 30 in het begin naar naar 32-34-36- enz zie schieten in minder dan 5 sec en dat naar de 50c in 1 minuut. En dat terwijl hij draait op 1100MHZ inplaats van de fabrieksinstelling van 1833, als ik hem overigens op 1833 instel schakelt hij zichzelf uit en moet ik de bios ''resetten'' dmv jumper:confused:

Geplaatst door Nick341
Waar ik trouwens de CPU warmte van 30 in het begin naar naar 32-34-36- enz zie schieten in minder dan 5 sec en dat naar de 50c in 1 minuut.
Daar is opzich niets mis mee, als ie maar niet boven de 60-70 graden uitkomt,dan wordt het wel kritisch.
Weet je zeker dat je de processor correct gemonteerd hebt?
Koelpasta gebruikt en de fan is goed aangesloten?
Kun je er ook achter komen op wat voor temparatuur de pc gaat herstarten?

Er is een verschil in energie opname tussen die 1400 en die 2600 is de voeding wel voldoende? (normaal 300w moet ruim voldoende zijn)

Maar denk toch aan die temperatuur, is die koeler wel met (voldoende) koelpasta gemonteerd? Ook kun je koelers verkeerd om monteren waardoor de koeler 180 graden verkeerd zit en de koelpasta niet tussen proc en koeler zit.

succes

Er zat standaard koelpasta op de heatsink, moest plasticje eraf halen en plakken maar, het draad komt linksboven de koeler uit (zit hij dan recht?..)

En heb een nieuwe 300watt voeding (nieuwe kast)

MVG Nick

Laatst bewerkt:
Het is al opgelost, bleek dat de heatsink verkeerdom zat:o

Toch bedankt voor alle hulp:thumb:

MVG NICK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan