amd sempron

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
743
goedemorgen...

Ik heb een vraagje over een bepaald soort processors en moederborden.!

wat is het verschil tussen een amd sempron en een amd athlon ,,sempron is goedkoper na mijn mening!!zo ja,wou ik een amp sempron 2.400+ SA 1.67gz 256 ,333mhz fsb boxed processor aanschaffen met een
msi moederbor de msi k7n2 delta -L 400 mhz ddr,,alleen is de moederbord 3000+of dat kan met een 2.4 processor?

is dit een goeie combinatie ??

Alvast erg bedankt!!!

Mikey
 
wat een nette zinnen alweer...

Ik vind een sempron 2400+ een zeer onverstandige keuze.
Waarom?
Omdat deze processor vrij oud is en ook nog een sempron.

Een sempron is te vergelijken met een celeron. Dus slechter dan een athlon, vooral te merken met spelletjes en videobewerking.

Dan je moederbord, dat gaat prima werken met bovenstaande processor.

Mijn tip: Koop een betere/nieuwere sempron of nog liever: koop een amd athlon XP. Het prijsverschil is niet zo groot.
(amd 64 zal wel buiten je budget liggen, of niet?)
 
hoi

hallo

Ik heb het al begrepen hah,,wat een ellende die sempron !! ik heb nu amd xp 64 2.8 processor besteld met een Asus k8n-e de luxe (socket 754 besteld ,,moet als een gekkehuis draaien ,alleen mijn videokaart is een radeon 9600 xt ,past wel he gewoon allemaal,bedoel ,er is eigenlijk niks speciaals aan hoop ik!?

mike en bedankt nog !!
 
hoi

hoi

weet je wat het is met 939 ,ik heb al een amd pc ,en nou is die moederbord overleden en processor,met die socket 939 heb je hele andere geheugen chipies nodig en dat is allemaal onnodig,vandaar dat ik nu 754 asus k8v se de luxe heb besteld ,,heb nog niet betaald dus ik kan altijd iets anders kiezen ,,

nou kan ik gewoon alleen alees in te plaatsen en mijn oude spullen gewoon gebruiken ander moet ik veel dingen aanpassen!heb ddr geheugen 184 pin 266.


bedankt, Mikey!!!!
 
Ik dacht toch echt dat amd 64 939 hetzelfde geheugen gebruikte als de moederborden met 754 socket.

Jouw geheugen is volgens mij wel trager als het geheugen dat heden ten dagen wordt gebruikt. In t begin geen probleem hoor, maar ik zal op een gegeven moment je geheugen toch maar gaan upgraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan