AMD systeem of Intel systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Bij mn zoektocht naar een nieuw systeem was ik eerst zwaar overtuigd van een AMD6core systeem icm met een 890 Chipset, maar nu de Intel SandyBridge 2500 er is ga ik erg twijfelen, is mijn twijfel terecht?

Moederbordje voor de I5-2500 zal (denk ik) de ASRock H67M-GE worden en word bij beide systemen word er 8GB aan Ram geplaatst.

Nogmaals, is mijn twijfel terecht en dat ik met Intel een vlotter systeem heb?

Heb je 6 cores nodig?

ja: voor welk programma?
Nee: Koop intel :)

Uitleg
-------------

Je kunt er niet tegenop dat Intel BETERE (JA IK ZEI HET) CPU's maakt boven een bepaald budget. een markt waar AMD alsnog niet aan kan tippen.

AMD is voor budget pc's (Servers, multimedia pc, office work) en voor het zwaardere werk ben je beter af met een intel (boven dat bepaalde prijspunt dan)

onder dat prijspunt (de goedkoopste intel processor die PRECIES net zo goed is als de beste AMD processor.) zijn de markten vrijwel aan elkaar gelijk.

geen idee of ik 6 cores nodig heb.. (6 jaar terug dacht ik ook dat ik aan 1GB RAM genoeg had ..)
Ik wil een krachtige pc, die max 600 euro kost, INCL. Windows 7 .. En ben absoluut géén gamer

Hoi,

Dan nog de Intel ,al gaat het mij een beetje ver om amd budget te noemen .

Mooi, twijfel weggenomen! Dag AMD, hello Intel!!

Ach ja,Nvidia is ook aan het expirimenteren met cpu's.
Misschien wordt het ooit nog een wat.

Goeie keus :thumb:
nog een voordeel van de nieuwe sandybridge van intel is dat je voor hd video geen aparte videokaart nodig hebt. De processor neemt het videogedeelte ook voor zijn rekening. Scheelt zo weer €100 voor een videokaart

edit:
@lord4163
of hij het nodig heeft of niet, 4GB kost een drol op dit moment, dus waarom niet gelijk 8GB.
Neem aan dat de pc nog jaaaaren mee moet gaan

Laatst bewerkt:
geen droll?

39 euro kan het verschil tussen een HD6870 of HD6850 zijn dan heb ik tog liever 4GB en een sterkere videokaart

8GB heb je niet nodig steek liever het geld in een betere graka of cpu

Ja of sneller geheugen. Nog een tip, je kan misschien beter de 2500K nemen, deze is slechts 40 cent duurder bij azerty :)

Ik heb het nog (steeds) niet besteld, maar mn huidig systeem staat in mn profiel ik ga voor het Asrockbord in starttopic, de I5-2500, 8 GB KVR, een Coolermaster Elite 370 kast, DVDbrander, en een 500W OCZ ModstreamPro voeding en een stille 1TB HD.

Zoals ik al eerder aangegeven had, ik ga zeker niet gamen, en heb meer dan genoeg aan een onboard kaart.

dan kun je die 40 euro nog beter in een fijne muis of toetsenbord steken dan voor de 4 gb extra ram die je nooit zult gebruiken...

wij weten eigenlijk nogsteeds niet wat je nou gaat doen met de pc...
gamen?
internetten?
videomateriaal bewerken?

Het zal internetten worden icm videomateriaal bewerken, gamen word niet gedaan, vandaar die 8GB..

dan is de phenom x6 wel een goede keuzen
die zijn dan beter kwa price/performance

dan is de phenom x6 wel een goede keuzen
die zijn dan beter kwa price/performance

Voor Price/performance is de amd IDD beter...

maar voor Performance is de intel toch echt beter :)

kortom, als je het geld hebt ga dan voor de intel :D

(blijft je eigen keus natuurlijk)

btw: heb zelf een intel quad core 9450
een i7 930, en een amd phenom II X2 (unlocked X4)

Laatst bewerkt:
Ik wil een krachtige pc, die max 600 euro kost, INCL. Windows 7
:rolleyes: zegt genoeg lijkt mij

600 euro dan is een phenom x6 de beste keuzen met een redelijke videokaart

hoewel 600 euro incl windows wel erg krap is...

En wat versta je onder een 'redelijke videokaart? en waar is die nu voor dan?
Gamen doe ik niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan