AMD XP 1800+ overklokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hoi,

Ik koop waarschijnlijk volgende maand een bigtower + casefans en misschien ook direct een nieuwe koeler. Met de temps die ik nu heb ga ik iig niet overklokken zonder dat de kast open staat. (55 graden na een potje GTA:VC)

Ik ben misschien ook van plan om te gaan overklokken, gewoon het maximale uit de PC halen en het is toch een soort van uitdaging om te zien hoever 'ik' kom.

Nu hoor ik van verschillende kanten dat mijn mobo niet geschikt is om over te klokken. Ik heb onlangs mijn FSB verhoogt tot 145 en de Vcore op 1,8 gezet en alles bleef gewoon stabiel draaien. 3dmark, Pcmark, Quake, UT2k3.. alles zonder fouten. (Zonder Vcore verhoging kwam hij niet verder dan het bootlogo van Win2k)

Denken jullie dat hier meer in zit? Ik weet niet of ik 'dividers' o.i.d kan instellen op mijn mobo.

Laatst bewerkt:
Dividers kan je niet instellen en grote kans dat er bij het overklokken iets misloopt.. Zoals veel mensen hebben met een KT3: na het overklokken kunnen ze niet meer stabiel op de standaard 133 MHz draaien, enkel op 100 MHz.

Ook is het zo dat er uit je XP 1800+ Palomino echt bijna niets meer te halen is, die core zit ongeveer aan z'n maximum. Ik zou zeggen, ga je een voor 70 euro een 1700 à 2100+ Thoroughbredje halen en een goed moederbord.

Ook is je geheugen een groot struikelblok.. Veel OEM-geheugen wilt amper hoger dan z'n standaard snelheid, en aangezien jouw geheugen standaard op 133 MHz (PC2100) draait..

Tom's hardware had een heel mooi filmpje gemaakt hoe je een amd xp moet voerclocken. Je moet de l1 en l2 bruggen met elkaar verbinden ofzo :) met zilverspul

Geplaatst door toetje33
Tom's hardware had een heel mooi filmpje gemaakt hoe je een amd xp moet voerclocken. Je moet de l1 en l2 bruggen met elkaar verbinden ofzo :) met zilverspul
Dat is unlocken, zodat je de multiplier kunt veranderen, dat is helemaal niet overklokken.

Geplaatst door toetje33

unlocken bedoel je, maar daar begin ik niet aan.

Dividers kan je niet instellen en grote kans dat er bij het overklokken iets misloopt.. Zoals veel mensen hebben met een KT3: na het overklokken kunnen ze niet meer stabiel op de standaard 133 MHz draaien, enkel op 100 MHz.

Ook is het zo dat er uit je XP 1800+ Palomino echt bijna niets meer te halen is, die core zit ongeveer aan z'n maximum. Ik zou zeggen, ga je een voor 70 euro een 1700 à 2100+ Thoroughbredje halen en een goed moederbord.

Ook is je geheugen een groot struikelblok.. Veel OEM-geheugen wilt amper hoger dan z'n standaard snelheid, en aangezien jouw geheugen standaard op 133 MHz (PC2100) draait..

Duidelijk antwoord, denk dat ik hem inderdaad maar gewoon op 1800+ (1533 mhz) laat lopen, wil niks beschadigen. Hij was inderdaad wel wat onstabiel na de tijd.. kan het me uiteraard ook verbeeld hebben aangezien hij nu weer zo stabiel als eerst is. :)

Geplaatst door Steve

Dat is unlocken, zodat je de multiplier kunt veranderen, dat is helemaal niet overklokken.
ow oke, maar ze zetten hem wel 100 mhz hoger ofzo en het werkte wel :S

Geplaatst door toetje33
ow oke, maar ze zetten hem wel 100 mhz hoger ofzo en het werkte wel :S
Dat zou ook gelukt zijn zonder te unlocken..

Geplaatst door Steve

Dat zou ook gelukt zijn zonder te unlocken..
oke jij zegt het :) verder heb ik er geen verstand van, ik zag het dus dacht misschien heb je er wat aan....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan