Amd Xp1800

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper67

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Heb een tijd lang geen Linux gebruikt en de laatste keer was een installatie op een Intel Pentium 1. Ik heb inmiddels een AMD XP1800 processor. Kan iemand me vertellen welke distributie ik hierop kan installeren?

Bij voorbaat dank.

Probeer de versie van ubuntu is. Die heb ik ook sinds kort geinstalleerd en ziet er veelbelovend uit. Is ook erg makkelijk te installeren.

Heb een tijd lang geen Linux gebruikt en de laatste keer was een installatie op een Intel Pentium 1. Ik heb inmiddels een AMD XP1800 processor. Kan iemand me vertellen welke distributie ik hierop kan installeren?

Bij voorbaat dank.

In principe kun je elke distributie installeren.
het is alleen afhankelijk van zaken als Geheugen en hardeschijf capaciteit (naast de processor natuurlijk) hoe uitgebreid je hem installeerd.

Zoals mijn voorganger al aangeeft is (X/K)Ubuntu een mooie distributie om linux (opnieuw) te leren kennen.

Dank allen voor de reacties. Het ging met niet zozeer om voor- of nadelen van een bepaalde distro maar meer om de processor die ik gebruik in relatie tot het maken van de juiste keuze.

Ik heb nu Fedora draaien en raak er langzaam in thuis. Ik wilde het spel Enemy territory spelen maar heb het dat hardware acceleration niet werkt. Ik besloot een Linux driver voor m'n NVidia kaart te downloaden maar als ik die probeer te installeren dat krijg ik een melding over het niet kunnen vinden van ld en dat de sbin utils moeten worden geinstalleerd. Wat kan ik hier aan doen? :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan