Amd3 op een Amd2 Mobo??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackie

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2003
Berichten
57
Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om een Amd3 op een Amd2 mobo te plaatsen, alleen kan ik het nergens terug vinden.

Is het mogelijk op een Gigabyte GA-M52S-S3P mobo, of praat ik nu totale onzin???

Ik wil namelijk een andere processor aanschaffen, ik heb nu een Amd2 5200+ en die staan bekend als een heethoofd. Als ik een een DVD omzet naar AVI, dan wordt het behoorlijk warm in de kast en slaat de comp uit. Ik heb 2 fans hoog draaien aan de achterkant, maar nog te warm. Werkgeheugen heeft hij genoeg 4Gb in Dual mode

Ik koel de 5200+ met deze cpu koeler en met het meegeleverde koelpasta:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1058323&

Is het niet mogelijk, welke Amd processor raden jullie mij dan aan en/of welke koeler raden jullie mij aan..

Alvast bedankt voor de adviezen.
Groet
Richard
 
Hoi,

Hier de lijst met ondersteundende processors.
En volgens mij geven de met een lager vermogen ook minder warmte af dus kan je kijken want bv jouw 5200 heb je in de 89 watt uitvoering en in de 65 watt
Modag
 
Laatst bewerkt:
De sockets AM2, AM2+, AM3 zijn backwards compatible met elkaar. Maw. Je kan een Am3 cpu op een Am2 stoppen (niet allemaal (vaak bios-update vereiest), een Am2+ (bios update vereist) en op een Am3 mobo. Je zou dus in theorie een AM3 cpu er op kunnen doen. Het is echter zo, dat er ook phenom II van Am2+ zijn. Dus dat hoef je neit te doen.
 
Het kan dus niet.

Maar de genoemde processor moet prima te koelen zijn met de processorkoeler.
Heb je de koeler goed geinstalleerd? Heb je niet teveel koelpasta gebruikt?

De 2 koelers aan de achterkant van de kast: halen die lucht uit de kast? Zo nee: dan veranderen.
 
phenom II van Am2+
Hier ga ik eens naar kijken..

De 2 koelers aan de achterkant van de kast: halen die lucht uit de kast?
Ja, de pijltjes erop wijzen naar achteren en ik voel de luchtstroom.

Heb je de koeler goed geinstalleerd?
Ja, dat weet ik 100% zeker

Heb je niet teveel koelpasta gebruikt?

Dat weet ik niet, wat is teveel en wat is te weinig. Wat de 1 teveel vind, vind een ander te weinig.
 
Rond een rijstkorrel. (gekookt of ongekookt: ik houd het maar op het 1e..)

Het hoeft maar een zeer dunne filter te zijn.. (dat doet het gewicht van de koeler zelf: je hoeft alleen een druppel in het midden te leggen)
 
Oke, dan zal ik dat eerst gaan doen, 1 druppel..

Het kan nog even duren, want mijn Mobo ligt bij Gigabyte, maar zodra hij terug is zal ik dat zeker gaan doen..
 
Nou Marsmannetje,

Ik had beloofd nog even te reageren als mijn Mobo terug was..

Ze hebben de Bios geflasht, een werkje van 20Minuten (Ik snap niet dat Alternate daar 8 weken voor geeft). :shocked: :mad:

In iederger geval, ik heb pasta meegekregen (Arctic Silver 5), een klein beetje in het midden op de CPU, koeler erop gezet (Ging een stuk makkelijker) en draaien maar.

Er zat wel op de koeler en de CPU een ienie mienie braampje, die heb ik er heel voorzichtig af geschuurd. :d

Hij heeft nog nooit zo lekker gelopen :thumb:

Iedereen bedankt voor zijn raad en hulp
 
Ik heb nog geen nieuwe gekocht. Ik draai nog steeds met de Athlon X2 5200+ en hij draait als een zonnetje. Hij is nog nooit zo rustig en stil geweest..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan