AMDK7 instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Hallo,
Ik heb dus deze processor. Nu vroeg ik me af wat ik in het systeemsetup dien in te stellen. Het is een athlon 2000XP. Bij systeemeigenschappen algemeen zie ik staan: 1.67 GHz

En in de setup zie ik:
CPU AMDK7
CPU Type: Athlon XP
CPU Speed: 133/133MHz
CPU Cire Voltage: 1.744 V
CPU Frequenty: 133 MHz
BRA Frequenty: 133 MHz
10 APIC support: Enable

Klopt dit zo een beetje, of kun je dat niet zomaar zeggen?

Ok, komt erg overtuigend over. Ik was namelijk bang dat ik een gedeelte van de snelheid miste ofzo door de geheugensnelheid verkeerd in te stellen ofzo. Vreemd eigenlijk dat AMD een dergelijke processor typeerd als '2000' terwijl het die kloksnelheid niet heeft (schijnt
echter wel een waardige equivalent te zijn voor een intel 2000MHz, maar goed, da's weer een heel ander onderwerp).
Bedank voor je hulp.

Daar is eigenlijk weinig abnormaals aan - de kloksnelheid zegt namelijk erg weinig over de prestatie van een CPU. Een erg beknopte uitleg: een CPU kan per 'ronde' een bepaald aantal instructies uitvoeren. De kloksnelheid bepaalt hoeveel rondes er per seconde zijn, hoe meer rondes hoe meer instructies dus.

Maar het is geen goede methode om verschillende CPU's te vergelijken - de ene doet namelijk meer instructies per ronde dan de andere. Om te vergelijken zegt die kloksnelheid dus eigenlijk zo goed als niets. Daarom heeft AMD die rating ingevoerd, om de gemiddelde consument - die zich volledig op dat getalletje met de MHz achter focust - niet te misleiden. In hun eigen voordeel natuurlijk.

Ah, bedankt voor je uitleg, weet ik dat ook weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan