amerikaanse pc met euro monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

amice

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
hoi, ik heb een probleem;)

ik heb een compaq presario uit amerika hierheen gehaald maar nu blijkt dat er nogthans geen enkele europese monitor op de juiste resolutie(800x600) ingesteld kan worden???
ik heb zelf via het normale startprogramma de oinstellingen geprobeerd teveranderen maar dit helpt niet ,het springt automatisch terug naar een lagere resolutie,ongeacht welke monitor ik aansluit.

Volgens mij dient er in de pc iets veranderd te worden zodat het ook europese monitoren herkend,maar ik ben maar een leek,dus alle info is welkom.

alvast bedankt

Volgens mij heeft dit niets met de monitor te maken maar des te meer met de drivers voor de videokaart van de computer, die moeten eerst geïnstalleerd worden om resoluties hoger dan 640x480 te ondersteunen.

het zal wel dom klinken voor jullie maar hoe installeer ik die driver voor de videokaart dan?

Vragen zijn zelden dom..

Belangrijk is eerst achterhalen welke videokaart je hebt. Dat is eventueel te achterhalen via Aida of het staat in de handleiding van je PC. Dan kunnen we de juiste driver gaan zoeken. Je windowsversie is b.t.w. ook wel makkelijk om te weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan