ami

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
232
www.ami.com

een vriend van me komt niet meer op windows bij opstarten krijgt hij scherm waar iets te zien is van overcloking fout melding!
wat moet hij doen?


p.s www.ami.com is een site die op het beeld staat tijdens het opstarten
 
Laatst bewerkt:
Dat is het logo van American Megatrends (AMI). Dat zegt niets over het probleem, alleen maar dat de BIOS van AMI is. :)

Belangrijker is de foutmelding. Om zo goed mogelijk te kunnen helpen is het handig om de exacte foutmelding te geven. Daar kunnen we meer mee.
 
Heeft die vriend ook daadwerkelijk geprobeerd over te clocken?
 
ja hallo ik ben die vriend

uhm ik had hem aan late staan voor een film te downloade starwars voor wie het wil wete ennuh die werkte want ik had al een stukje dat ie al af had gekeke en toen kwam ik trug van het werk entoen deed ie nnix meer ik hem gereset en toen kreeg ik de heletyd die fout melding en nou kan ik aleen nog ma control alt en del in drukke en dan gaat ie verder hij start dus op en dan krijg iuk dat asus scherm en dan krijik een paar regeltjes tekst heel normaal dus ennuh dan gaat ie over op een zwart scherm en dan kan ik alleen nog ma control alt en del indrukke en dan krijg ik dat ami scerm te zien en dan zegt ie overclocking failure en dan kan ik of f1 indrukke waarmee ik het hoofd menu open van de compu je weetwel dat blauw witte of op f2 drukke en dan kan ik de laatste waarde van de pc lade en dat had ik gedaan en toen ging ie gewoon na windows en toen ik daar 1 minuut in was werd ik er weer afgegooid starte ie zich weer op nieuw op en toen deed ik dat weer ma toen kwam ik dus niet meer in windows teregt ma ging ie zig weer op nieuw opstarte

ik hoop dat er iemand een oplossing heeft want een andere vriend van me zei dat ik dan een andere bios er in had gelade ofzoiets
ma aangezien ik zoiets nooit heb gedaan of ik heb het niet gewete zei hij van ja dan moet je misschien een nieuwe kope
 
Sorry dat ik het zeg maar ik neem niet eens de moeite om het te lezen. Je gebruikt geen één hoofdletter of punt!!! Verder is je woordgebruik waardeloos!!
Niet te lezen zo:(
 
nou bedankt dan

ik hoop dat andere mensen zich wel de moeite nemen

als ik een antwoord wist zou ik je tog ook helpe
ik ben tog niet onbeschoft geweest ofzo

dat ik niet zo goed kan type kan ik tog ook nix aandoen
 
Normaal gesproken bemoei ik mij niet met typfouten e.d. maar je bent 17 jaar en je kunt mij niet wijs maken dat je geleerd hebt dat toch met een g geschreven wordt en dat je niet geleerd hebt om met hoofdletters te typen en komma's en punten te gebruiken.

Ik ben het met Raymond eens dat het verhaal wat jij neergezet hebt zeer onleesbaar is
 
Uhm ik had hem aan late staan voor een film te downloade starwars, voor wie het wil wete die werkte want ik had al een stukje en dat deed het.
En toen kwam ik trug van het werk toen deed ie nix meer.
Heb ik hem gereset en toen kreeg ik de hele tijd die fout melding en nou kan ik aleen nog maar control alt en del in drukke en dan gaat ie verder hij start dus op, En dan krijg ik het asus scherm en dan krijg ik een paar regeltjes tekst heel normaal dus. En dan gaat ie over op een zwart scherm en dan kan ik alleen nog maar control alt en del indrukke en dan krijg ik dat ami scherm te zien en dan zegt ie overclocking failure, Dan kan ik of f1 indrukke waarmee ik het hoofdmenu open van de computer je weetwel dat blauw witte of op f2 drukke en dan kan ik de laatste waarde van de pc lade.
En dat had ik gedaan en toen ging ie gewoon na windows en toen ik daar 1 minuut in was werd ik er weer afgegooid starte ie zich weer op nieuw op en toen deed ik dat weer ma toen kwam ik dus niet meer in windows teregt ma ging ie zich weer op nieuw opstarte


voor alle mensen die geen moeite willen doen...tsss
 
Geplaatst door Snakeman
voor alle mensen die geen moeite willen doen...tsss
Ik wil wel even de moeite doen maar het wordt er niet makkelijker op gemaakt.
Moeilijk lezen=moeilijk begrijpen.
Makkelijk lezen=makkelijk begrijpen.

Goed, je kunt het volgende proberen.
Kijk even in de kast of de koeling nog in orde is.
Maak de coolers eventueel stofvrij.

Mocht dit niet de oplossing bieden, kan het nog een voeding defect zijn.

##Edit
Vink ook even "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit (als het lukt).
Meer hierover lees je hier.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Snakeman

voor alle mensen die geen moeite willen doen...tsss

Als jij geen moeite wilt nemen je probleem op een meer begrijpelijke en leesbare manier neer wilt zetten....tsss

Denk dat je nog lang met dit probleem blijft zitten...succes ermee
 
Beste bionitro & Snakeman,

ik ben het helemaal met Admin_Frisian, Raymond Bos &
m@rio mee eens,

bionitro, je zinsopbouw(constructie) is niet helemaal juist, het geeft niet, maar wat je wel kan doen, even je probleem aan iemand vertellen, (dus wat er precies aan de hand is "met je PC') aan dat weer overdraagt die het voor jouw eventueel het op kan schrijven en vervolgens naar ons ("HelpMij" Collega's) het doorstuurd.

en kunnen wij jullie op een professionele wijze te hulp staan en of bieden.....

op deze manier worden we niet wijzer van,,,, niet jullie, en ook wij niet,,,,

bij deze wens ik je veel succes....
 
Uhm ik had hem aan laten staan <strike>voor</strike> om een film te downloaden, Starwars<strike>,</strike> voor wie het wil weten. Die werkte want ik had al een stukje en dat deed het.
<strike>En toen kwam</strike> Toen ik terug kwam van het werk, toen deed <strike>ie</strike> hij nix meer.
Heb ik hem gereset en toen kreeg ik de hele tijd die <strike>fout melding</strike> foutmelding. <strike>en</strike> Nou kan ik aleen nog maar control, alt en del indrukken. <strike>en</strike> Dan gaat <strike>ie</strike> hij verder en hij start dus op<strike>,</strike>. <strike>En</strike> Dan krijg ik het asus scherm en dan krijg ik een paar regeltjes tekst, heel normaal dus. <strike>En</strike> Dan gaat <strike>ie</strike> hij over op een zwart scherm en dan kan ik alleen nog maar control, alt en del indrukken. <strike>en</strike> Dan krijg ik dat ami scherm te zien en <strike>dan</strike> zegt <strike>ie</strike> hij "overclocking failure"<strike>,</strike>. Dan kan ik of f1 indrukken waarmee ik het hoofdmenu open van de computer ( je <strike>weetwel</strike> weet wel dat blauw witte) of op f2 drukken en dan kan ik de laatste waarde van de pc laden.
<strike>En</strike> Dat had ik gedaan en toen ging <strike>ie</strike> hij gewoon naar windows. <strike>en</strike> Toen ik daar 1 minuut in was, werd ik er weer afgegooid en starte <strike>ie</strike> hij zich weer <strike>op nieuw</strike> opnieuw op. <strike>en</strike> Toen deed ik dat weer, maar toen kwam ik dus niet meer in windows <strike>teregt</strike> terecht, maar ging <strike>ie</strike> hij zich weer <strike>op nieuw</strike> opnieuw opstarten.

Nou, ook ik kom er nog niet al te veel wijs uit, maar wat ik begrijp is dat je bij het opstarten de foutmelding "Overclocking failure" krijgt. Dan kan je doorgaan met F1 of met F2 naar de BIOS (wat jij het hoofdmenu noemt).
Dit is een gemene foutmelding waarvan de oorzaak meestal niet goed te achterhalen is. Vaak wordt deze foutmelding veroorzaakt doordat je CPU te heet wordt. Je kan dus het beste als eerste nakijken of je ventilators allemaal nog goed werken.
Download ook het programma Everest home (Full version, self-installing EXE package) en installeer die. Controleer daarin wat de temperaturen zijn.
Daarin kan je ook de specificaties van je moederbord vinden. Plaats die hier ook eens, samen met die temperaturen.

Olav
 
Laatst bewerkt:
Geeft niet. Je moet alleen begrijpen dat we je echt willen helpen maar des te duidelijker het voor ons is des te beter men je kan helpen!!
 
ja hallo,

met mij nog een keertje. Die man wat mij garantie gaf zegt nou op het moment dat ik een windows update heb gedownload en daardoor de bios heb verneukt. Nou wilde ik jullie vragen kan dit wel? ik bedoel ik heb die computer pas 2 weken ik heb gedaan wat ie zei ''download altyd de nieuwste updates (die wat rechts onderin staan)'' nou ik dat gedaan en nou zegt ie, ''dat ie ook voor rij kosten wil omdat het niet onder de garantie valt wat moet ik nou doen.

HELP

en bedankt voor alle kleine beetjes hulp :p
 
Beste bionitro,

raar, (maar het kan !!!!)
Toen ik mijn PC heb gekocht, had ik volgens mij
3 jaar garantie op de Hardware, en 1 jaar op de Software, daarbij inbegrepen >>>> VoorRijd Kosten
Brengen en Ophalen,,,, maar dat verschilt per winkel/type PC >>>> dus als je je PC b.v. via een website hebt aangeschaft.

en hoeveel vraagt die Meneer dan, en is je PC trouwens gefixed,,,,

wens je veel succes, ik hoop dat je wat hieraan wat hebt,

ik hoop dat de andere Helpmij Collega's ook nog wat Info voor je hebben....
 
Lees dit artikel eens en sla die computerboer er maar mee om de oren ;)
Als hij je heeft aangeraden om updates te draaien, heeft hij zichzelf dus de das om gedaan.
Je kan er volgens mij namelijk redelijkerwijs van uit gaan dat een winkelier weet wat voor producten hij verkoopt en wat daar wel en niet mis mee is en welke risicos je loopt bij normale gebruikershandelingen. Hij dient je dan voor dit soort zaken dus ook te waarschuwen. Windows updaten is een normale gebruikers handeling.
Het lijkt mij trouwens heel erg sterk dat een Windows update je bios verknalt en jij deze foutmelding krijgt.

Olav
 
Heb het artikel ook even door gelezen...

Laat die verkoper maar bewijzen dat de windowsupdate je bios heeft verknalt...:)
bewijsvoering ligt bij de verkoper.

Lollig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan