ami

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Olav
Het lijkt mij trouwens heel erg sterk dat een Windows update je bios verknalt en jij deze foutmelding krijgt.
Zou voor mij ook nieuw zijn dat Bill Gates zich met het Bios van een moederbord kan bemoeien.:rolleyes:
 
Tijdens het downloaden van een lange film heeft automatische updates dus waarschijnlijk Service Pack 2 (Sp2) gedownload en daarna geinstalleerd.

Nu is er een conflict tussen je bios en Sp2. Dat ver****t je bios niet, maar een bios update is wel de oplossing! De fabrikant weet natuurlijk dat zo'n conflict ontstaan is een brengt dan een update uit.

Het exacte typenummer van je moederbord is dan het 1e vereiste, daarna kun je zoeken naar een update voor je bios.


Vr.Gr. Egel.
 
Als de verkoper 'automatische updates' heeft aangezet, mag je ervan uit gaan dat dit ook allemaal goed gaat, zeker omdat SP2 allang en breed beschikbaar is (slechte zaak trouwens dat hij deze niet geinstalleerd heeft).
Als hij SP2 er expliciet niet op gezet heeft omdat hij problemen verwachtte, had hij 'automatische updates' uit moeten zetten en jou ervoor moeten waarschuwen dat jouw moederbord/hardware niet zonder meer compatible is met SP2.
Hij kan dus hoog of laag springen, de fout ligt bij hem!!!

Bovendien denk ik dat hij dus nu ook de verplichting heeft de bios dusdanig in orde te brengen (in het uiterste geval een ander moederbord dus) dat pc gewoon werkt met alle mogelijke huidige updates van XP.
 
Geplaatst door maestro12
Als de verkoper 'automatische updates' heeft aangezet, mag je ervan uit gaan dat dit ook allemaal goed gaat, zeker omdat SP2 allang en breed beschikbaar is (slechte zaak trouwens dat hij deze niet geinstalleerd heeft).
Als hij SP2 er expliciet niet op gezet heeft omdat hij problemen verwachtte, had hij 'automatische updates' uit moeten zetten en jou ervoor moeten waarschuwen dat jouw moederbord/hardware niet zonder meer compatible is met SP2.
Hij kan dus hoog of laag springen, de fout ligt bij hem!!!

Bovendien denk ik dat hij dus nu ook de verplichting heeft de bios dusdanig in orde te brengen (in het uiterste geval een ander moederbord dus) dat pc gewoon werkt met alle mogelijke huidige updates van XP.
Hiermee ben ik het volledig eens. Een goede computerzaak moet weten waar ie mee bezig is.
Sorry Egel, maar het verhaal van jou gaat in mijn ogen niet op, met dit geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan