AMIBIOS hangt, error 0F33

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Namens ' XP_PC' en mezelf het volgende:

Vandaag gingen we de bios bios van een 848p NEO (van MSI) flashen. Alles leek goed te gaan maar toen de pc herstartte bleef hij hangen in het allereerste scherm.

Ik moet volgens dat scherm op F11 drukken om het boot menu in te gaan of F10 om flash recovery te doen maar wat ik ook druk, de pc reageert er niet op

Hij geeft de volgende melding:
Not support this type of CPU: 0F33

Het is een 2.8Ghz Prescott HT pentium 4. Het werkte perfect voordat ik flashte

De Bios al geprobeerd te ressetten met de CMOS clear jumper of door de batterij er voor een tijd uit te halen.
De stroomstekker moet dan wel afgekoppeld worden.

XP_PC zegt:

dat hebben we geprobeerd en dat haalde niets uit.

Het Bios zelf komen je niet meer in?
Opnieuw Flashen helpt ook niet?

Is tijdens het Flashen de pc uitgevallen?

Tijdens het flashen ging alles foutloos. We hebben met LiveUpdate vanuit Windows geflasht.

We kunnen nergens meer in, ook niet het biosscherm zelf. Ook recoverydisks reageert hij niet meer op

Hier XP_PC @ XP_PC's:

als ik op DEL (setup), F10 (boot menu), F12 (network boot) druk verandert de letter die je in moet drukken in Go--> (dwv: DEL: Setup verandert is Go-->Setup).

Het enige wat werkt is TAB, en dat is het weergeven van het MSI logo..

\\Edit: ook opstarten van diskette of CD (of HDD) gaat dus niet meer..

Laatst bewerkt:
En welke 848p NEO is het dan?? De NEO-S, NEO-SL of de NEO-V???

Ik hoop wel dat je de goede bios gekozen hebt :eek:

Auto-Update in windows. Viel niks te kiezen, dus het moet vanzelf goed zijn gegaan (hoop ik :confused: )

Auto update zou goed moeten zijn, maar toevallig een prescott processor??

848P Neo-S supports FSB533 prescott 2.8G only.,

Waarom dan flashen, je kan proberen er dus tijdelijk een andere PIV in te zetten en dan terug te flashen naar versie 1.5

Precies, waarom dan flashen??
De enigste mogelijkheid die ik nu even zie, andere processor erin en terugflashen.

Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Dat kun je op verschillende manieren doen. Indien de PC nog floppyactiviteit vertoont na de reboot, dan kun je de BIOS herstellen met een speciale opstartflop:

AWARD BIOS

Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw de flop in de gleuf en booten maar!

Hij start niet op vanaf diskette.

Geplaatst door maestro12
Precies, waarom dan flashen??
De enigste mogelijkheid die ik nu even zie, andere processor erin en terugflashen.

Omdat de PC niet opnieuw opstartte. Dan bleef die hangen.

En dus dacht PC-user dat dit misschien te verhelpen door de bios te flashen...

Je mag me ook wel gewoon Bert noemen hoor J-P :), zo'n anonieme boel hoeft het hier nou ook weer niet te zijn :D

Geplaatst door XP_PC

Omdat de PC niet opnieuw opstartte. Dan bleef die hangen.

En dus dacht PC-user dat dit misschien te verhelpen door de bios te flashen...

En dat hadden jullie natuurlijk uitvoerig getest, door eerst alle overbodige hardware te verwijderen, de bios op 'fail safe' te zetten en dan te kijken wat er dan zou gebeuren.

Nu zit PC-user (Bert) met een groot probleem.

Geplaatst door maestro12

En dat hadden jullie natuurlijk uitvoerig getest, door eerst alle overbodige hardware te verwijderen, de bios op 'fail safe' te zetten en dan te kijken wat er dan zou gebeuren.

Nu zit PC-user (Bert) met een groot probleem.

Het was Bert zijn projectje. Ik houd me bezig met de software, hij de reboot :D. En nu hebben we allemaal een groot probleem.

Maar ieder maakt fouten.

Kijk ik heb nog wel een P IV liggen hier maar die is gewoon in bedrijf en wil die liever niet meenemen. Nog idee-en voor andere opties? (of toch gevalletje nieuw moederbord. ook geen ramp maar zou toch leuker zijn als we het zo konden oplossen)

Nee, het probleem lijkt te liggen in de processor (herkenning) zolang het moederbord dit niet accepteerd kom je nooit aan booten toe. Dus even een andere PIV er in, de bios backup (die jullie natuurlijk gemaakt hebben) terugzetten en dan zou het verhaal weer moeten werken met de orginele processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan