Amibios

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeymanneke

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hello,

ik heb een packard bell computer met win2000. nu is het probleem dat mijne windows maar gedeeltelijk opstart. zelfs in veilige modus start windos neit volledig op. nu wil ik met een cd opstarten, hiervoor moet ik natuurlijk in mijnen bios aangeven dat hij eerst naar de cd moet gaan kijken. als ik in mijn bios (amibios versie 1.17) onder advanced op advanced cmos setup klik dan krijg ik volgende melding:

View DMI event log

ik kan niks meer doen in mijnen bios, het enige wat ik nog kan doen is ctr-alt-del

wat loopt er hier mis? en wat nog belangrijker is, wat kan ik er aan doen?

Welkom op Helpmij.:)

Je moet in de "Boot" van het bios zijn om je opstartvolgorde aan te passen. Kom je daar ook niet in?

Welkom op Helpmij.:)

Je moet in de "Boot" van het bios zijn om je opstartvolgorde aan te passen. Kom je daar ook niet in?

neen. daar kom ik dus ook niet in. de boot van de bios bevindt zich in de advanced cmos setup, en als ik daar naar toe wil gaan, dan krijg ik dus die fameuze view dmi event log vermelding.

enig idee waar ik die log kan vinden, wat ik ermee moet doen?

Hoe probeer je het Bios in te komen? Een Bios maakt geen log.

Hoe probeer je het Bios in te komen? Een Bios maakt geen log.

dat dacht ik ook. ik ga op de normale manier de bios in hoor. en hoe ongeloofelijk het ook klinkt, ik krijg echt die melding van dat log IN de bios wanneer ik naar advanced settings ga met de bedoeling de boot sequence te wijzigen om de pc te kunnen herinstalleren. het gaat wel om een oudere pc (5 jaar ongeveer). ik vermoed dat er iets met den bios scheelt maar zoveel ken ik er nu ook weer neit van. daarom mijn vraag hier dus

Wat voor moederbord en Bios hebben we het hier over?

AMI Bios

de gegevens op de bios chip zijn

686
AMIBIOS
1999 (copywright)
AE72
5 7 0 3

wat het mobo betreft, het enige wat ik kan zien op het mobo (geen boekje meer) zijn de volgende gegevens:

GA-6WMM7

Rev 2.0

het mobo heeft een intel chipset

hie kan ik meer te weten komen over dit mobo?

Wat je eventueel zou kunnen proberen is het BIOS te resetten?
Er zit hiervoor een Jumper vlak onder je batterij op het moederbord.
Als je daar de jumper op pins 1&2 zet en op de aan/uit knop drukt & vervolgens de jumper weer terugzet op pins 2&3 kan je hierna de computer weer aanzetten & kijken of je nu wel in het Advanced BIOS kunt komen.?

hmmm,

ik heb geprobeerd om de bios te "resetten" door de jumper te verzetten maar dit had niet het beoogde resultaat. is het trouwens normaal dat als ik de jumper van de bios op reset zet, ik de pc niet meer kan opstarten? ik heb wel even op de on/of knop gedrukt, dat wel. ik weet dus eigenlijk niet of de bios is gereset of niet

ik begin stilaan te denken dat de enige oplossing een bios flash is. maar euh, ... waar vind ik daarvoor het nodige?
en euh, nogmaals ja, ik wil het risico lopen hoor, geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan