Amper werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melvin1983

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Laat ik vooropstellen dat ik met dit soort zaken een leek ben, anders vroeg ik het ook niet.

Maar ik heb sinds kort een HP stream 14. Prima laptop voor mij en mijn bezigheden. Ik surf een beetje, kijk zo nu en dan video en thats it.

Ik heb er geen grote programma's op staan, dat kan ook bijna niet. Maar toch is het geheugen 32gb dacht ik, al verbruikt en ik weet niet waaraan. Ik krijg een foutmelding telkens over geheugen tekort. Een geel driehoek met uitroepteken. Wie weet wat en hoe het te verhelpen.

32gig? ligt eraan over welke geheugen je het hebt... als het je CPU geheugen is dan kan het nooit 32gig zijn

Er zit slechts 2GB geheugen in. Die 32GB is een SSD waar windows op staat. Voor gegevens opslag moet "de cloud" gebruikt worden.
2GB is natuurlijk wel erg weinig geheugen. Ik denk dat virtual storage wel aangezet is, maar dan nog steeds moet dat van die 32gb van Windows af.
Kijk eerst maar eens of het virtuele geheugen wel aan staat (type Virtueel geheugen in in het zoekvlak van windows)

1.png

Ik ga het proberen

@ Lange Pier

Dit is na de formatie van de wisselbestand

2.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit plaatje maakt duidelijk wat er aan de hand is.
De ruimte op de C-partitie is te klein en dus ook te weinig ruimte voor virtual storage.
De oplossing: flink aan het opruimen slaan: alle documenten, foto's, mail, films, etc verplaatsen naar de cloud en niets meer wegschrijven naar de c:
Dit soort "cloud-netbooks" zijn ook niet bedoeld om iets lokaal (d.i. op de c-schijf) op te slaan. je wordt geacht alles in de cloud te doen.

Ik zie ook nu dat ik van Microsoft 200GB gratis opslagruimte krijg voor 2 jaar. Ik zal daar voortaan gebruik van maken.
Heel erg bedankt voor uw en hulp van de andere reageerders.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is verdwenen, ik heb ook met CCleaner de boel helemaal opgeschoond, en daar kwam ook heel wat troep van af.

Hij is ook razend snel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan