amsung 5Series changge subtitles

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
Hoi allemaal
ik heb een klein probleempje
ik heb net een nieuwe samsung 5 series led tv

ik heb een HDD waar ik een aantal films op heb
als ik het via mijn laptop afspeel met VLC kan ik makkelijk engels of nederlandse ondertitles kiezen
Maar op samsung tv niet

op internet hebben ze het over verander het ,rts bestand in de zelfde naam als de film
het probleem is, ik kan het srt bestand niet vinden

kan iemand mij uitleggen hoe te zoeken naar subtitles in samsung led 5 series
 
Het is eigenlijk vrij simpel. Als je bij het downloaden van de film geen .srt of .sub bestandje aantreft, dan zit de NL ondertiteling dus ín de film verwerkt.
De systeemsoftware van Samsung is niet van het niveau zoals je dat in een externe mediaplayer aantreft. Wie weet, misschien bezit Samsung wel aandelen van een aantal mediaplayers producerende bedrijven en zouden ze zichzelf in de voet schieten door hun software net zo goed te maken als de software die je in een gemiddelde mediaplayer aantreft.
Verder is het van belang hoe de maker van het mkv bestand, of de DVD bestanden, de ondertitels in het geheel heeft verwerkt.
Pas als het .srt of de .sub los bij de film wordt gezet, als voorbeeld een .mkv die je download en waarbij dan ook 1 los .srt bestand zit, pas dán geldt de gouden regel dat je de bestandjes in 1 map moet plaatsen om ze door VLC of je TV af te kunnen laten spelen én sorteerbaar te maken.
Wat je TV betreft is het dus bij elke film waarbij geen los .srt of .sub bestand zit, maar afwachten of het gaat werken.

Daarnaast verbetetert Samsung de firmware van zijn apparatuur vrij vaak. Heeft het apparaat een lan of een wifi mogelijkheid? Ga dan eens via het menu naar de optie om de systeemsoftware te updaten.

Zelf heb ik simpelweg permanent een hdmi kabel bij mijn laptop liggen en speel ik alle films middels de VLC player af op mijn Samsung.

Als dat een onhaalbare optie is, koop dan voor een tientje of 9 of zo een losse mediaplayer en van de 100 films die je download zullen er wellicht 95 zijn waarbij je de ondertitels kunt selecteren. Bij je TV zal het aantal op 10 tot 30 van de honderd liggen waarbij je de subs kunt selecteren.

Maar een hdmi kabel van TV naar de laptop is verreweg de goedkoopste en meest pragmatische methode. De TV heeft toch een stuk of 4 hdmi poorten, dus dáár zal het niet aan liggen denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Geachte gast0225
Hartelijk dank voor uw uitgebreide en heldere uitleg

Met vriendelijke groet Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan