amvo.exe, awda2.exe, amvo0.dll en amvo1.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo allemaal,

2 dagen geleden heb ik iets op mijn telefoon gezet met mijn computer (windows XP Media Center) en sindsdien heb ik vele virusmeldingen gehad, kan ik niet meer via deze computer een harde schijf/partitie openen (doe nu telkens: Uitvoeren-->explorer C:\ om toch mijn bestanden te kunnen bekijken.) Verder kan ik mijn verborgen bestanden niet meer zichtbaar maken en zijn alle partities geïnfecteerd geweest. Ik heb inmiddels met Bitdefender 9 pro de drie bestanden (amvo.exe, awda2.exe, amvo0.dll en amvo1.dll) verwijderd op elke partitie en in regedit heb ik amvo.exe, awda2.exe, amvo0.dll en amvo1.dll uit de opstartvolgorde gehaald, maar nog steeds kan ik niet normaal via deze computer mijn harde schijven/partities openen en ook kan ik nog geen verborgen bestanden zichtbaar maken. Ben op dit moment bezig met het zoeken in mijn register naar alle vermelding van de bestanden, om ze vervolgens allemaal te verwijdern, of is dat heel erg dom om te doen?:confused:

Dat is een goede tip, alleen ik zou het liever op de nucia forums willen doen, want daar ben ik al geregistreerd. Het lijkt mij dat dit niet uit maakt.
Verder is Kaspersky een virus scan aan het doen, die nu al verschillende virussen verwijderd heeft, waaronder een autorun.inf bestand die er dus voor zorgde dat ik mijn C:\ niet meer kon openen via deze computer. Dat kan ik nu weer wel:D:thumb: Ik wist dat die er stonden, op elke partitie en ik wist ook dat ze waarschijnlijk de boosdoener waren, maar ik kan verborgen bestanden niet zichtbaar maken en in een DOS venster kan ik ze ook al niet verwijderen. Een van jullie nog tips, of gewoon elke partitie door kaspersky laten scannen, totdat deze het autorun.inf bestand gevonden heeft??

Het maakt niet uit waar je het doet als je maar geholpen wordt, Nucia is prima.
En ja, laat Kaspersky je hele systeem scannen, en kijk dan of je nog problemen hebt.

Deze heeft verschillende virussen gevonden die ik allemaal verwijderd heb. Verder heb ik alle autorun.inf bestanden die op elke partitie/hardeschijf stonden verwijderd. Dit heeft voor mijn externe HDD en mijn C:\ partitie geholpen, van de andere partities heb ik alle data veilig gebackupt, de partities geformatteerd en de gebackupte data weer terug gezet, en dit heeft ervoor gezorgd dat alle partities weer werken, op mijn herstelpartitie na, maar hier durf ik niet aan te komen...

Dus ik mag hier uit opmaken dat het probleem is opgelost?

Nog niet helemaal opgelost.....

Nee, ik heb weer toegang tot al mijn partities, maar kan nog steeds geen verborgen bestanden weergeven, want elke keer als ik dat instel, springt het automatisch terug en als ik op toepassen klik, zie ik ze gewoon niet. Heb je hier nog tips over of moet ik alsnog een hijack logje plaats op het nucia forum??
En ik heb nog 1 vraag: is het normaal dat elke partitie gedeeld is met de mapnaam:
C$ waarbij C de letter van de partitie is.

Laatst bewerkt:
Ik zou maar een logje plaatsen, er kunnen nog restanten zijn.

Logje geplaatst, zal daar verder gaan en zet deze vraag wel op opgelost.... Bedankt voor je hulp:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan