Analog Devices AD1888/AD1980 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

joannie88

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
8
Hallo,

Mijn pc kan de geluidskaart niet vinden en ik heb gezocht naar drivers, maar deze zijn naar mijn idee ook ontvindbaar.
Via Everest heb ik de volgende informatie over mijn pc kunnen verkrijgen:

Moederbord:
CPU Type -> Intel Pentium 4, 1700 MHz (17 x 100)
Moederbordnaam -> Asus P4S800 (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, LAN)
Moederbord Chipset -> SiS 648FX

Multimedia:
Geluidskaart -> Analog Devices AD1888/AD1980 @ SiS 7012 Audio Device

Het gaat om een pc waarbij de speakers in de monitor zitten. Ik heb de stekkertjes in de computer gedaan en wanneer ik nieuwe hardware zoek, vindt ie wel een Multimedia Audio-Controller, maar niet de bijbehorende software.

Ik heb de pc via via, dus cd's en dergelijke ontbreken.
Iemand die mij advies kan geven en kan zorgen dat mijn geluid het weer doet? Wanneer er meer info nodig is, hoor ik het wel.

Groetjes, Joannie
 
Ik heb de drivers wel al gevonden, de link komt zsm, Asus site is uitermate traag...

EDIT: Asus voor mij onbereikbaar zelfs op dit moment, antwoord komt z.s.m.
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht met smart op het antwoord.
Jouw zoekvermogen is in ieder geval een stuk groter dan die van mij. Ik probeerde al op de download-pagina van Asus te komen, maar die werkt bij mij ook niet.

Ik hoor het wel als je meer weet, in ieder geval bedankt!
 
Misschien dat deze wel wil downloaden, komt van de Asus FTP server, ben er niet 100% zeker van dat het de goede is, maar ik denk van wel...
 
Ik denk niet dat het de goede is..

Ik heb de zip-file geïnstalleerd en uitgepakt en het enige setup-programma die ik kan openen is in de map 32bit -> 2K_XP. Wanneer ik dit bestand open, zoekt ie naar geïnstalleerde functies, waarna ik de volgende melding krijg:
"Het HD Audio-busstuurprogramma is vereist en niet aangetroffen."

Wat nu? (Och, ik voel me zo'n leek..)
 
Laatst bewerkt:
It keeps getting worse..
Wanneer ik dat bestand download en open, krijg ik de volgende foutmelding:
"Update Driver for Plug and Play Devices: -536870397"
Ik weet niet of ze hiermee bedoelen dat ik een driver-update nodig heb voor de monitor..? Aangezien daar de speakers in zitten..
 
Bij twijfel niet doen, (al kan het niet echt kwaad, terugdraaien kan altijd nog) maar wachten totdat Asus weer beschikbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan