Analoge klok met 'sleep' mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo!

Ik ben een tijdje geleden begonnen met het ontdekken van visual basic en ik vindt het leuk om mee te werken.

Op dit moment ben ik voor mijn zoon bezig een rekenprogramma te maken. Iets simpels hoor, zo goed ben ik nog lang niet. :-)
Dit lukt al aardig, maar..... wil nu een analoge klok maken. Dat op zich moet nog wel lukken, maar ik wil graag dat hij de grote en kleine wijzer kan verslepen.
En daar kom ik niet uit.

Is er misschien iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Ik wil als eerste even zeggen dat ik zelf niet heel goed ben met het tekenen van objecten en dat soort dingen. Maar omdat er nog geen reactie is wil ik wel proberen te helpen.

Je zegt dat een analoge klok nog wel moet lukken, maar mag ik je vragen hoe je dat van plan was om te doen (met welke controls etc)? Ik denk namelijk dat dat ook een goed uitgangspunt is om versleepbare wijzers te maken, maar daarvoor is het denk ik wel handig om te weten welke controls er gebruikt worden.

MartinJM

Sorry voor mijn late reactie maar het gaat erom dat ik een plaatje van een analoge klok heb met daarin 2 plaatjes (denk ik) van wijzers die mijn zoon kan 'verslepen' tijd die aangegeven wordt in een textbox of label.. (moet nog beginnen hoor nog geen tijd voor gehad).

Benieuwd of je hiermee kan helpen. Als je een voorbeeld voor me hebt zonder klok maar met de 'wijzers'dan zou ik dd rest eventueel zelf wel kunnen (proberen) uit te vogelen. Leer ik er misschien ook wat van :)

Alsvast bedankt voor de moeite!

Hoi,

Ik heb er eens over nagedacht en ik denk dat het op zich wel mogelijk is met 2 plaatjes van wijzers, maar je kan misschien ook eens kijken naar Graphics (Een how-to is ook nog hier te vinden: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/5y289054(v=vs.110).aspx). Dan kan je in plaats van 2 plaatjes te draaien iedere keer lijnen op de goede plek tekenen. Het slepen zal misschien dan wel iets ingewikkelder zijn.

Volgens mij is het grootste probleem trouwens dat het niet heel makkelijk te bepalen is op welke wijzer geklikt wordt (voor het slepen). Maar daar kunnen we vast ook nog wel wat op vinden.

Ik zal eens kijken of ik een (kleine) klok in elkaar kan zetten die je dan kan gebruiken.

MartinJM

[edit]
Je zegt "2 plaatjes van wijzers". Daarmee bedoel je dan ook dat de klok alleen uren en minuten hoeft te ondersteunen?
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan