Analoge tv op computer kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een computer staan met een Pinnacle Systems Studio PCTV-kaart erin, deze heb ik aangesloten
met een coax-kabel op een aansluitpunt in de muur. Nu wil ik met PCTV Vision van Pinnacle tv kunnen kijken en opnemen.
Het probleem is dat het programma geen enkele zender detecteert.

Hoe is dit probleem op te lossen?

Groeten,

gast0685

Vraag verplaatst naar overige hardware.
De kans is hier groter op een gerichte antwoord.

Succes, Jackall

Het is jaren geleden dat ik er mee gestoeid heb, maar heb je het kanaaltype op PAL-G ingesteld? Zo zijn er aantal settings die moeten kloppen met de regio.

In de lijst staat nergens PAL-G. Alleen PAL, PAL M, PAL N, PAL DK en PAL I, ook staat er SECAM en SECAM D en NTSC

Ik neem aan dat "PAL" dan de goede keuze is en alleen de uitzonderingen zijn genoemd.

Oké, ik kan nu zenders invoegen maar ik heb dan geen geluid...

zit er een line-out op je geluidskaart? Zo ja, probeer eens die met een headset en controleer of je dan geluid hebt. soms doet windows wat moeilijk met soundsources en devices en het is handig om eerst uit te sluiten of je in ieder geval wel hardware geluid hebt.

ja die zit er in, dat doet het ook, ik moet gewoond de speakers daarop aansluiten alleen neemt ie geen geluid op....

Ik heb de kaart dus niet, maar een aantal hits op google vermelden dat je een geluidskaart krijgt via deze kaart. Blijkbaar moet je soms met de hand de geluidsstroom van deze nieuwe geluidskaart naar je programma mappen. Ik weet echter niet hoe en wat ;)

Het probleem is opgelost: ik moest even een audiokabel (jack) inpluggen in audio out en daarna het uiteinde in
de microfooningang van de geluidskaart gedaan en in PCTV Vision bij audio Microphone geselecteerd
bij TV Playback Input en bij Ingang Geluidsopname.
Ook heb ik het Ruis Filter aangezet en PAL M geselecteerd voor betere beeldkwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan