analoog telefoneren met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dio5

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Berichten
76
in plaats van te telefoneren via internet, zou ik wel eens willen weten hoe ik nu kan 'analoog' telefoneren met mijn laptop?
Ik heb geen gewoon telefoontoestel meer, maar wel een telefoonlijn en zou af en toe dan wel eens willen bellen. Maar hoe kan ik dit doen, ik kan inbellen met de modem in mijn laptop, maar bestaat er een programmatje dat me kan laten bellen alsof mijn laptop een gewone telefoon is?
 
jawel kheb nog wel een telefoonlijn, en die werkt. (ik heb dus een nummer, en dat werkt... ik wil dus gewoon mijn laptop gebruiken ipv mijn telefoon (die k ni heb).
Ik ben er zeker van dat dit absoluut mogelijk is, immers, als ik een inbelverbinding gebruik via mijn laptop kan ik al gewoon bellen, alleen dient dit programma er niet echt voor en krijg je constant 'peep-geluiden ' erbij.
 
Laatst bewerkt:
heb het gevonden... blijkbaar kan het dus... alleen heb ik nu hetvolgende probleem: ik kan horen, maar niet spreken, hij herkent bij telefoongesprekken geen audioapparaten...

To run the dialer, just click Start | Run and in the Run box, type dialer.exe. This will open the dialer window.
You may want to create a shortcut on the desktop or quick launch bar. Or you could put it in the Communications menu where it belongs. Here's how:
Right click Start and select Explore all users from the context menu.
In the left column, expand Programs, then Accessories, then click Communications.
Click the File menu, select New and then select Shortcut.
In the dialog box, enter C:\Program Files\Windows NT\Dialer.exe (substituting the drive letter where Windows is installed if it's not on C:).
Click Next.
Enter a name for the shortcut (Phone Dialer).
Click Finish.
Another way to add the shortcut is to locate the dialer.exe program in Windows Explorer (it's in the Program Files\Windows NT folder) and right drag it to the All Users\Programs\Accessories\Communications folder, then select Create Shortcut Here.
 
Hm...in het verleden belde ik altijd met de telefoon kiezer van Windows maar ik ben bang dat dat in 98 was.....
 
ja dat is het zelfde, maar blijkbaar zit die niet standaard meer in je startmenu..
Ik krijg alleen mijn audio niet in orde... ik hoor wel maar kan zelf niets zeggen... bij opties ervan kan ik zelf ook niets regelen aan de schuivertjes voor de mic als ik mijn modem geslecteerd heb...
 
@ skype...

ja natuurlijk heb ik ook skype... maar dat is iets anders hé...
 
nononononno... het gaat em niet om telefoneren via internet maar via de ANALOGE LIJN....
dusver is het mij gelukt via xp phone dialer... alleen kan mijn modem psies geen geluid uitsturen..?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan