• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Analyse uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MIke290

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
Hallo Allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig een analyse in elkaar te zetten en gegevens vanuit BaaN, daarin te kunnen verwerken. Het `excellen` en vormgeven van de analyse wil wel aardig lukken, maar nu moet ik een ingewikkelde formule inelkaar zetten waar ik niet uit kom.

Wat wil ik?
Ik heb dus een download uit BaaN, die ik al bewerk, om daar een beetje een `fatsoenlijk` overzicht van te maken. Vervolgens wil ik uit dit overzicht een aantal gegevens verwerken. De lijst is altijd variabel in die zin dat de data verandert. Maar wel in dezelfde kolommen blijft staan.
Van de download wil ik de gegevens hebben van het aantal uren per medewerker, per dag. Dit later ook nog op afwezigheid, projecten en de weergave per afdeling, maar in principe is dat allemaal op dezelfde wijze. Wie o wie heeft voor mij de oplossing?

Diegene die een oplossing aandraagd alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bijlagen

Dus bij jansen in dit geval 8 uur op maandag in kolom C.
De problemen beginnen pas echt op het moment dat iemand op 1 dag, de uren op 2 verschillende projecten boekt. Bijvoorbeeld Klaassen, die boekt een deel van 2 uur en een deel van 4 uur.
Hoe kom je aan die 8 uur van Jansen en de 2 en 4 uren van Klaassen.
Uit welke kolom van tabblad download haal je dat?

Hoi popipipo,

Die uren komen uit kolom J van de download, aangezien BaaN bij ons met vier decimalen werkt, worden automatisch 4 nullen toegevoegd aan het getal, waarna excel dit weer leest als duizendtallen. :-(

Als er nog meer vragen zijn dan wil ik deze graag verduidelijken!

I`m impressed!!!!:thumb:

Super dankjewel!!!:D

Andere vraag waar komen dit soort wijsheden vandaan? Hoe is zoiets te leren?

Superblije groeten Mike

Andere vraag waar komen dit soort wijsheden vandaan? Hoe is zoiets te leren?
Interesse in cijfertjes hebben en veel vragen in dit en andere forums lezen en kijken hoe anderen die vragen oplossen.
Al doende leert men.
En natuurlijk een beetje 'try en error'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan