• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Analyse verkoopscijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansenius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2015
Berichten
2
Hallo

Ik heb een document met verkoopscijfers waar ik graag een draaitabel in zou verwerken. Ik heb al een hele tijd zitten aanmodderen, daarom dat ik nu hier om hulp vraag.

In het exceldocument dat ik heb bijgevoegd, heb ik een aantal producten en zeven regio's (blad 1). Vervolgens voeg ik een draaitabel in (blad 4).
Dit laat mij toe om te filteren op product. Maar ik zou ook graag filteren op regio. En het is daar dat ik in de knoei zit: want als ik de regio's toevoeg aan 'rapportfilter', dan kan ik filteren op de waarden van die regio's, maar niet op regio's zelf.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
Jouw brongegevens staan al in een draaitabel. Als je hier een gewone tabel van maakt dat kan je veel meer.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    20,3 KB · Weergaven: 21
Jouw brongegevens staan al in een draaitabel. Als je hier een gewone tabel van maakt dat kan je veel meer.

Bedankt VenA!

Ik kan misschien als een noob overkomen, maar hoe heb je het juist gedaan om die gegevens om te zetten naar een gewone tabel?
 
Jouw draaitabel even anders ingedeeld en er een extra kolom aan toegevoegd om het product overal achter te krijgen. Vanaf XL-2010 kan je dit via de draaitabel zelf regelen. Dan een beetje kopiëren en plakken en met <Ctrl> + h (Zoeken en vervangen) "Som van " vervangen door "":d
 

Bijlagen

  • Map1-1.xlsx
    23,1 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan