Ander beeld bij zelfde installatie van word

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwemekamp

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2013
Goedendag,

Ik heb op mijn PC en mijn laptop precies hetzelfde Office 2010 pakket geïnstalleerd (namelijk, vanuit hetzelfde setupbestand). Toch zie ik verschil in hoe bijvoorbeeld Word eruit ziet. Op mijn PC is het (naar mijn idee) de 'normale' versie. Maar op mijn laptop komt er om het document een soort grijze rand (die er volgens mij niet hoort). In de bijlage zie je de foto's. Heeft iemand enig idee hoe de rand weg te halen is? Alvast bedankt!

Word_zonder_rand.jpgWord_met_rand.jpg

Dit heeft te maken met het besturingssysteem. De "doorzichtigheid" van schermen wordt geregeld door het besturingssysteem en dus kunnen verschillende computers het zelfde programma net iets anders weergeven.

Als je de "doorzichtigheid" aan zou willen zetten is dit het makkelijkst:
1. rechtermuisknop op het bureaublad.
2. klik op personaliseren .
3. klik onderaan het scherm dat je nu krijgt op "kleur".
4. kies de optie links boven aan ("automatisch").
5. klik op opslaan.

Ik hoop dat dit helpt,

theis

Beste theis,

Het gaat niet om de rand van het venster... Het gaat om de grijze rand om de witte pagina in Word.

Mijn excuses, ik las weer eens te snel. Ik weet niet hoe dit opgelost kan worden. Het is een bug van Word 2010 en wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het veranderen van het grafische schema van uw laptop (bv een videokaart die andere instellingen gebruikt met accustroom en oplader). Ik hoop dat een ander dit probleem kan oplossen.

Ga naar Bestand > Opties > Algemeen > Kleurenschema op zwart zetten?

Kan inderdaad ook wat er door Theis aangegeven wordt zijn, dat het je Windows Thema is.

Bijlagen

• Word kleurenschema.jpg
    Word kleurenschema.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Raar. Na een automatische windows update is het euvel verholpen... Heeft na wat uitzoekwerk niets te maken met transparantie o.i.d. van het windows thema... Wellicht een update van Office zelf waarin ze het uiterlijk hebben aangepast...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan