ander moederboard, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerbieH

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Ik heb een 2e hands Mb gekocht K7SEM v. 3.0C, niet voor mijzelf maar voor een ander. Ik heb het voor controle op mijn eigen computer gemonteerd en na enige problemen(C-MOS battery low) aan de praat gekregen. Batterij vervolgens vervangen.
Bij inbouw in een andere computer, bleek wel de spanning op het MB te werken maar er verscheen geen beeld op de monitor. De monitor bleek in de slaapstand gestuurd te zijn. Er klonk ook geen "beepje", zoals normaal bij het opstarten van een computer.
Ik heb de BIOS volgens het handboek gereset, maar dit helpt niet.
Wat is er aan de hand?

Ik had ook de oude graphicskaart overgezet, kan dit problemen geven met de graphics onboard van het moederbord?

Laatst bewerkt:
Zitten alle insteekkaarten goed vast? Geheugen goed vast? Harde schijf goed aangesloten?

Het kan inderdaad zijn dat je graphic's onboard problemen geven met je beeld kaart, in dat geval zou je kunnen proberen om de onboard graphic's uit te schakelen.

Meestal staat in de handleiding van je moederbord hoe je dat moet doen.

Het zelfde probleem heb ik ook. Batt nog niet vervangen, maar verder hetzelfde probleem.

De grafhics kaart ook vervangen, gezien dit een AGP poort is, kan dit ook niet in een andere slot.

Dus antwoord op deze vraag ben ik zelf erg nieuwsgierig na.

Wat betreft het geen beeld krijgen, dat zat hem in de grafische kart. Die was te oud.
Verder bleef het probleem met niet opstarten, ondanks batterijvervanging. Op een of andere manier(sjoemelen met insteken van kabeltjes) startte hij wel eens op.
Handoek in de ring geworpen.
Ander moederbord genkocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan