ander moederbord in compaq kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Is er iemand die weet of er ook een moederbord van een ander merk in een compuke deskpro kast past?

bvbd

De eerste vraag die in me opkomt is, waarom plaats je een nieuw mobo?

Greetz Patrick

Nou, het leek me wel handig om langzamerhand knutselenderwijs een toffe pc te bouwen. Voorlopig is er nog nix mis met die kast, cd rom, hdd, flop, maarja... dat moederbord is van compaq.... :(

Maar wanneer je begint om langzamerhand een betere pc te bouwen, stuit je op het probleem qua slot van je processor.

Wordt je pc zwaarder, zal ook je voeding zwaarder moeten worden.
Maw. je casing zal dan ook aan vervanging toezijn.

Dus langzaam je pc uitbreiden geeft altijd struikelblokken.

Je kan dan beter langzaam sparen.

Greetz Patrick

Ben het met Patrickt eens. Meestal alleen een moederboard is niet voldoende. Gaat bijna altijd gepaard met nieuwe processor, en het geheugen van "toen" past vaak ook niet meer in de nieuwe moederboarden. Tegenwoordig allemaal DDR ram e.d. meen ik, en "vroeger" SDRAM e.d.

Dus het lijkt mij ook logischer om voor een combinatie te sparen.

Niet alle combinaties werken samen dus laat je goed adviseren door de hardware experts hier, of in de winkel.

Ik heb trouwens geen idee of compaq dezelfde maat kast heeft als de "gewone" kasten. Misschien dat iemand anders dat weet. Anders zou hij er geeneens inpassen.

Ik dacht niet dat compaq atx kasten gebruikte, dus ik vrees ervoor dat je daar een ander moederbord in kan plaatsen...

Jullie hebben gelijk, het geeft waarschijnlijk een hoop problemen. En het is eigenlijk ook best zonde om deze pc uit elkaar te halen, en onderdelen weg te gooien. Er is vast nog wel iemand die ik er een plezier mee kan doen.
Nog maar even sparen dan.

Cdrom en harde schijf is 1 van de weinige dingen van een merk pc die zich makkelijk over laten zetten.

Als je even doorspaart ben je gelijk up to date en kun je weer jaren vooruit.

Zelf koop ik nooit merk pc's (compaq, Packard Bell, Dell, enz) en ook voor anderen niet, om dit allemaal te voorkomen.

Ik geef de voorkeur aan klonen (geen merk)

Compaq gebruikt over het algemeen gewoon ATX form factor kasten en daar passen dus ook 'gewone' moederborden in. Alleen je moet op letten als je een platte kast hebt, meestal is de kast ruimte zo beperkt dat op een nieuw moederbord de plaatsing van de onderdelen op het moederbord (dus waar zit de processor, zijn er gekantelde geheugen slots en dergelijke) hetzelfde is. Soms is er dan ook een PCI riser kaart geplaatst, die zal dan ook op een nieuw moederbord moeten kunnen.
Maar nogmaals, als je aan de buitenkant een 'normale' kast hebt, past er gewoon een ATX bord in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan