ander moederbord win7 64bit wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb een ander moederbord in de computer geplaatst. Ik heb nu een intel CPU 3 gb
Ik had een athlon 3 gb. Maar dat moederbord ging stuk.
Nu wordt mijn win7 64bit niet meer ge�nstalleerd.
Wat kan ik hier aan doen. mijn moederbord is een gigabyte 8IPE1000g

Wat voor licentieversie van Windows 7, OEM of retail?

OEM kan eenmalig gebruikt worden, nieuw moederbord = nieuwe Windows licentie

windows 7 home edition oem software.
Maar hij wil niet installeren omdat het 64bit is. Terwijl ik denk dat intel cpu4 3000mgh voldoende moet zijn voor een win7 versie 64bit.
Dat ie oem is merkt ie pas als ik de licentie invoer.

Inderdaad, je probeert een 64-bits OS te draaien op een 32-bits CPU. Dat gaat niet werken.
De AMD Athlon serie ondersteunde al langer 64-bits instructie. Je zult dus een andere Windows versie moeten installeren, 32-bits.

nooit aangedacht natuurlijk. Probeer wel een oplossing te zoeken met
de moederbord leverancier.

Had er zelf ook niet aan gedacht in eerste instantie, totdat jij zei "Maar hij wil niet installeren omdat het 64bit is.".:D

Nee, de vraag is nog niet opgelost. Ik heb het moederbord niet kunnen ruilen. Dus zit ik nog steeds met een win7 64bit die ik niet op dit moederbord kan gebruiken.
Ik draai er nu dus nog steeds met XP.
Heb gisteren een win7 32bit cdtje kunnen lenen. blij :) maar..... bij het invullen van de product code gaat het fout. Ik heb niet op de versie gelet.
Ik heb nu win7 Ultimate 32bit geïnstalleerd. Mijn productcode is voor win7 Home premium.
Ik heb nu de code van de Ultimate gebruikt maar hoe lang gaat dat goed. Straks krijgt mijn schoonzoon problemen met z'n besturing systeem.
Hoe kom ik aan een systeem (zonder kopen) waarop ik mijn eigen product code kan gebruiken. één keer een licentie kopen moet toch voldoende zijn.
Ik heb nog geen familie/kennissen ontdekt waarvan ik een win7 home premium kan lenen.

Laatst bewerkt:
ehh ja. Codes kunnen voor zowel de 32 als 64-bits editie gebruikt worden maar behoren wel toe aan een bepaalde uitgave (Home Premium, Professional, Ultimate).
Nu gebruik je een Home Premium code voor Ultimate, ten eerste vind ik het al apart dat het werkt maar ok, ten tweede is het niet correct.
Als je een Windows 7 Home Premium licentiecode hebt kan je via Microsoft bijbehorende media bestellen zover ik weet. Dan heb je het helemaal officieel en goed.
Technische support Microsoft is te bereiken op: 020 500 1500 of via mail/webformulier: https://emea.microsoftstore.com/nl/nl-NL/Contactgegevens

Een andere manier is uiteraard ergens een Windows 7 Home Premium versie vandaan halen en je eigen code gebruiken. Let er dan wel op dat je een versie krijgt zonder aanpassingen van derden, dus puur de Windows versie zoals Microsoft die levert.

Dus ja 1x een licentie kopen kan genoeg zijn. Maar dan moet je wel de spelregels van Microsoft's licenties weten en dat is bij heel veel mensen niet het geval.
Daarom nog een informatief stukje leesvoer voor een druilerig dagje: http://nl.hardware.info/forum/threads/143975-FAQ-Microsoft-Licenties-en-Activering

Veel succes, en bij vragen weet je me te vinden :)

De home premium code past niet bij de Ultimate. Ik heb nu de Ultimate code gebruikt. Maar die staat ook al op een andere machine, dat kan nooit goed gaan.
Bedankt voor je antwoord ik ga contact opnemen met microsoft.

Ok op die manier. Nee dat is inderdaad vragen om problemen. Microsoft kan je vast aan een setje Windows 7 DVD's helpen van de goede variant.

Ik heb microsoft gebeld. Maar zij kunnen mij niet helpen. Ik heb een windows7 home premium oem versie. Ik moet bij de leverancier van de computer kijken of die mij helpen kan. Ik heb deze versie als maand aanbeiding bij een webshop gekocht.
Ik zal dus alsnog een andere versie moeten kopen.

Hebben ze principieel wel gelijk in. Bij OEM versies moet de systeembouwer ondersteuning geven.

Wel kwam ik dit nog tegen
How to unlock the other editions of Windows?
All the editions of Windows are included in the ISO image available to download in this guide. To be able to select the edition you want during the installation, you just need to delete the file "ei.cfg" that is in the "sources" folder. Use this Removal Utility ( direct download) to remove the file from the ISO you downloaded, it takes only 2 seconds!

Als je een beetje wilt pielen dan kan je zelf je ultimate versie omzetten naar home premium, alleen met een nieuwe installatie.

Laatst bewerkt:
Op dit soort antwoorden zit ik eigenlijk wel te wachten :)
Ik ga wel even pielen.

eindelijk een regenachtige zondag. Heb nu windows 7 home premium 32bit geïnstalleerd met m'n eigen registratie code.
@ Maniac bedankt voor de tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan