ander programma naast powerpoint??

Status
Niet open voor verdere reacties.

GJdJong

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Berichten
5
Hallo,

Naast een presentatie via powerpoint wil ik via een ander programma geluidsfragmenten af kunnen spelen.
Is dit mogelijk zonder dat dit te zien is op het presentatiescherm?
Ik moet namelijk op 1 dia (met bewegend beeld) tegelijk meerdere audiofragmenten afspelen op willekeurige momenten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Je kunt inderdaad een ander programma openen in PowerPoint maar dat zal je wel ZIEN!
Door een actie te zetten op een object in de presentatie en er op te klikken zal dan het specifieke programma openen.
Omdat het hier over audiobestanden gaat, geef ik als voorbeeld het openen van Windows Media Player maar kan dus ook bv. Excel, Access, Word, ... zijn

Selecteer een object in de dia.
Invoegen > Actie
Bij "Muisklik":"Programma openen" kies je het .exe bestand van het programma.
ScreenShot230.jpg

Bij het afspelen van je presentatie zal je bij het uitvoeren van de actie (klikken op object) een bericht zien ivm beveiliging.
Om dit bericht niet meer te zien: in de opties bij Vertrouwenscentrum > Instellingen vertrouwenscentrum "Beveiligde weergave inschakelen voor bestanden op mogelijk onveilige locaties" uitvinken.

Misschien toch beter een 2e laptop/pc installeren met daarop het programma en op de andere de voorstelling laten afspelen.
Kan ook met een 2e scherm en daar het programma op slepen. Maar nadeel is wel dat je telkens je naar het andere scherm gaat om je muziek te kiezen, de animaties stilstaan en je telkens moet klikken op de voorstelling om de animaties terug te laten afspelen.

Ik hoop voor jou dat er iemand is die nog een betere oplossing kan bieden.

Beste groetjes,
Astra
 
Gisteren nog iets vergeten te vermelden.
Je kunt ook de geluiden of stukjes muziek invoegen in de voorstelling zelf en deze op het juiste ogenblik laten afspelen.
Op onderstaande link een voorbeeldje. Je hoort het geluid van de klok als de wijzer op 12 komt te staan en van de knallen als het vuurwerk verschijnt.
http://users.skynet.be/avdg

Groetjes,
Astra
 
Maar nadeel is wel dat je telkens je naar het andere scherm gaat om je muziek te kiezen, de animaties stilstaan en je telkens moet klikken op de voorstelling om de animaties terug te laten afspelen.


Bestaat hier een oplossing voor in VBA?
 
Met VBA kan ik je helaas niet helpen. Ik hoop voor jou dat dit wel mogelijk is en dat iemand je hiermee verder kan helpen.

Groetjes,
Astra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan