Ander sjabloon aan bestaand document koppelen (of andersom)

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Ik heb een reeks documenten (ruim 500!) met opmaakproblemen. Inmiddels ben ik heel wat wijzer geworden wat betreft het gebruik van sjablonen en opmaakprofielen.
Ik heb een nieuw sjabloon gemaakt met daarbij een aantal opmaakprofielen.

Hoe geef ik al die oude bestanden netjes de opmaak van het nieuwe sjabloon, zonder dat de opmaak weer ontregelt raakt?

De meeste namen van opmaakprofielen komen al in de oude bestanden voor, alleen is de inhoud van die opmaakprofielen niet consistent.

Voor ingesprongen tekst of tekst met speciale opmaak is in de oude documenten meestal profiel 'standaard' gebruikt met per alinea aanpassingen voor cursief, tabs, inspringen e.d.
In het nieuwe sjabloon heb ik die opmaakgegevens in een profiel met een aangepaste naam gezet. Die zal ik met de hand moeten toepassen.

Het kan dan gebeuren dat ik een nog andere opmaak wil, die nog niet in het sjabloon zit. Als ik het goed begrepen heb, voeg ik dat profiel toe met de optie 'toevoegen aan sjabloon'.
Als ik daarvoor al documenen had 'opgefrist', dan zit dat profiel daar weer niet in.

Hoe voorkom ik dat de opmaak weer ontregelt raakt als collega's aan de documenten verder werken? Dat wordt geregelt door 'automatisch bijgewerk': NIET DUS!!!

Moet ik dan weer opnieuw het 'opgefriste' document aan het verneiwde sjabloon koppelen? Dan blijf je aan de gang!

Een bepaalde serie bestanden moet worden ingevoegd in een basisdocument (een apart sjabloon). Als in één van die documenten een bepaald profiel is aangepast, dan blijkt dat consequenties te hebben voor de andere ingevoegde documenten. ZEER FRUSTREREND!

Hoi Loes,

Een bepaalde serie bestanden moet worden ingevoegd in een basisdocument (een apart sjabloon). Als in één van die documenten een bepaald profiel is aangepast, dan blijkt dat consequenties te hebben voor de andere ingevoegde documenten. ZEER FRUSTREREND!
Kijk eens bij extra -> sjablonen en invoegtoepassingen van je basisdocument. Opmaakprofielen van document automatisch bijwerken zou daar dan niet aangevinkt moeten staan.

Bij de andere documenten wil je dat waarschijnlijk juist weer wel. Misschien is dat ook de reden dat bestaande documenten niet automatisch worden bijgewerkt met nieuwe profielen ook al gaat het om hetzelfde sjabloon. Check anders de koppeling, verwijst die wel goed.

En als je met meerdere personen aan een document werkt over een netwerk zou het handig kunnen zijn om je sjablonen te delen zodat iedereen dezelfde versie heeft. Zie hier een korte uitleg daarover:
http://www.microsoft.com/mspress/books/sampchap/5492r.asp#180

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Soms vind je zelf een oplossing: via Extra - Sjablonen en Invoegtoepassingen kun je kiezen voor Koppelen: je krijgt dan een scherm met de standaardmap met sjablonen, maar je kunt ook sjablonen kiezen die op een andere locatie staan.

Toen ik "opmaakprofielen van document automatisch bijwerken" had aangepast bleek het sjabloon te wjzigen! Dat vink ik dus maar niet meer aan.

Ah mooi, je had het zelf dus al gevonden. Bedankt voor het terugkoppelen ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan