• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ander soort voortschrijdingstabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

michvand

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Beste Excel experts,

Hierbij een ander probleem voortschrijdingstabel.
De wedstrijdleider wil graag een overzicht per ronde per speler met gegevens over zijn tegenstander en of hij met wit of zwart speelde. Ik heb in het voorbeeld aangegeven hoe de 1e ronde ingevuld is
In de kolommen B staan de witspelers en in kolom C de zwartspelers, uitslag in D, nu van geen belang. . De spelers heeft hij genummerd van 1 t/m 29 om de kolommen niet te breed te maken. De namen van de spelers staan in G met het corresponderende nummer in H In het tabelletje wil hij alleen de tegenstander nummer hebben en of deze met wit of zwart speelde aangegeven met W of Z. De eerste ronde heb ik handmatig ingevuld en om het voor het programmeren makkelijker te maken heb ik A ook ingevuld met rondenummer. Tegenstandernummer en W of Z mogen in verschillende kolommen als het niet anders kan en een speler die vrij gehad heeft hoeft niet opgenomen te worden. Graag een formuletje die ik in cel J2 kan invullen en doorvoeren naar beneden en naar rechts en ook zo dat ik het tabel op een andere rij en/of kolom kan zetten.
Als iemand me kan helpen bij voorbaat hartelijk dank!
Bekijk bijlage Ander Voorbeeld voortschrijdingstabel (AC2).xlsx

Geen "formuletje" maar een echte "formule" voor J2:
Code:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(INDEX($C$1:$C$250;VERGELIJKEN(J$1&$G2;$A$1:$A$250&$B$1:$B$250;0));$G$2:$H$30;2;0)&" - W";VERT.ZOEKEN(INDEX($B$1:$B$250;VERGELIJKEN(J$1&$G2;$A$1:$A$250&$C$1:$C$250;0));$G$2:$H$30;2;0)&" - Z");"")
Invoeren als matrixfunctie (afsluiten met Control+Shift+Enter) als je geen Excel 365 gebruikt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geweldig!! Je hebt me er enorm mee geholpen en het werkt!! Hartstikke bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan