andere 2e hardisk plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronpalma

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Miscchien kan iemand me helpen?
Ik heb in mijn pc 2 harde schrijven 1 master 80 gb en 1 3 gb deze staat slave ingestelt. Tot zover geen probleem ze doen het gewoon. en windows herkent ze als c en d.
Nu heb ik een 40 gb harde schrijf gekocht en ingestelt als slave en op de plaats gedaan van de 3 gb maar hij wordt niet gevonden. Ook niet als ik hem op master zet en als enige in de pc plaats.
ik krijg dan een zwart beeld met bovenin een knipperende cursor ik heb hem na 30 minuten maar uit gezet.

Of moet ik eerst iets doen met deze schrijf of is hij stuk ik heb hem namelijk niet nieuw gekocht.

gr Ron

Zet de 40 GB schijf eerst als enkele master voor de zekerheid en check de BIOS of de schijf word herkent, zoniet, hier even handmatig autodetecten.

Wordt de hierna schijf gezien, dan kun je met fdisk de schijf klaarmaken voor gebruik.

handleiding fdisk kun je even uitprinten vanaf http://go.to/wintips/

als je na fdisk hebt geformateerd kun je de schijf gaan gebruiken zoals was bedoeld.

fabrikanten zoals maxtor / western digital en seagate hebben speciale tools om vanaf floppy de harddisk te checken.

kies de juiste software en voor de test uit met de 40 gig als master en laat die andere schijf er even uit.

dit om fouten te voorkomen.

pe.

Heb je de ide kabel op de juiste manier er in geplugd ?
Wil ook wel eens de reden van zo'n fout zijn ! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan