Andere adapter! Snel antwoord aub!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickMiah

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Hoi,

Ik heb mn laptop meegenomen maar ik ben de adapter vergeten :mad:
Kan ik die van een andere laptop gebruiken?

Normale adapter output:
19 volt
3.16 ampere
60 watt

Andere adapter output:
19 volt
4.47 ampere
?? watt

het aantal wat van de andere adapter is : 85 watt
= 19 volt x 4.47 amp.

het is dus 25 watt te veel.

Mocht het echt spoed zijn kan je het proberen, maar ik raad het je af omdat je eigenlijk veel te veel stroom aan je laptop geeft, hiermee kan je zelfs de voeding opblazen.
Het is je eigen risico, maar ik weet niet hoeveel je een laptop kan overbelasten met energie.

Laatst bewerkt:
ik ga het idd niet proberen dan. wil niet dat er iets opgeblazen wordt. hij is net nieuw dus...
bedankt voor de snelle reactie:)

graag gedaan ;)

Wil je ook Vraag is Opgelost nog even aanklikken? Wel zo makkelijk voor de andere!

Laatst bewerkt:
Een hogere amper dan de laptop maakt eigenlijk niet zo veel uit. Als het maar niet minder is.
Als de Voltage maar het zelfde blijft is het belangrijkste.

Het amperage geeft aan hoeveel stroom de adapter kan leveren. De laptop neemt zoveel stroom als hij nodig heeft. Belangrijk is het voltage. Dat is hier dus gelijk en kan gewoon gebruikt worden. Dus met een andere adapter zal er niet meer stroom verbruikt worden.

Laatst bewerkt:
Hallo

Let op de polariteit v/d uitgang . (meestal is dit korrekt , maar beste = controleren)

+ is standaard binnenin , massa is standaard de buitenkant.

En ... uiteraard dient het stekkertje mechanisch perfekt te passen , want anders kun je door overgangsweerstand (warmte) zowel de stekker v/d adaptor , alsook deze v/d portable om zeep helpen.

P.s :een adaptor is liever overbemeten , dan net iets te laag van vermogen.

Peter

De polariteit klopt toch zowieso wel? Ik neem aan dat je anders een klein schokje zou krijgen als je de stekker alleen al in het stopcontact hebt zitten en de aansluiting aanraakt, of zie ik dat verkeerd? Het stekkertje past. Dus nou ga ik het zeker toch proberen. Allemaal heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan