• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Andere applicatie activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jheesterbeek

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Hoi Allemaal,

Ik heb een excelsheet met enkele macro's en afhankelijk van de input moet de focus van windows van excel naar Word verschuiven.
Maw: Je bent aan het werk in Excel en na een handeling zie je Word, alsof je alt-tab hebt gebruikt, of onderin je werkbalk op Word hebt geklikt.

Is dit mogelijk?

mja... je kunt wel met een macro Word of een ander applicatie opstarten. Is dat goed genoeg?

Dat kan je het gemakkelijkst even met de macrorecorder opnemen. Eventueel kan je dan zelf nog handmatig wat rommelen aan de code

Helaas... de applicatie en het bestand is al geopend, maar moet "geselcteerd" of "geactiveerd" worden

John,
De instructie SendKeys kan dat voor je doen.
Typ even in de VBA help en je krijgt een uitleg

Ik zie dat ik met SendKeys toetsaanslagen kan nabootsen. Ik begrijp nog niet helemaal hoe ik daarmee een applicatie kan activeren?

Hoe had je dit in gedachten?

Maar met alt-tab weet ik nog niet welke aplicatie geactiveerd wordt als er bijvoorbeeld 5 aplicaties open staan.
Weet iemand daar ook iets op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan