andere browser dan FireFox: wie heeft advies

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb tijdenlang gewerkt met FF, maar dat geeft nu problemen. IE had ik van mijn PC gegooid maar opnieuw proberen te installeren toen ik, op advies van anderen, FF had verwijderd om het opnieuw te installeren. Ik herkende het niet meer en er was bovendien sprake van scriptfouten.
FF krijg ik niet meer fatsoenlijk aan de praat lijkt het. Wat is een goed alternatief?

EXTRA VRAAG VOOR MIJN BEGRIP: als ik wil gaan internetbankieren of naar andere site ga waar ik moet inloggen, loopt dat dan ook via de geinstalleerde browser? (daar heb ik namelijk problemen mee)

Google Chrome. Internetbankieren (of welke dienst dan ook) loopt via de browser die je op dat moment gebruikt.

kan ik dat gewoon downloaden?

En is mijn idee dat het probleem veroorzaakt wordt door de browser dus correct?

Geen idee of dat aan de browser ligt, je beschrijft ook geen foutmeldingen bij een browser. Google Chrome kun je gewoon downloaden.

ik krijg ook geen foutmelding. het enige wat er gebeurt is het volgende: als ik gebruikersnaam en/of wachtwoord in typ en ik druk op enter dan verdwijnt wat ik heb ingetypt, het veld bijv wachtwoord raakt weer leeg, maar er wordt niets verzonden. zodoende kom ik nooit verder. Eén keer is na verwijderen en herinstalleren FF het wel weer gelukt, maar na enkele keren hield het weer op en nu definitief.

ik krijg ook geen foutmelding. het enige wat er gebeurt is het volgende: als ik gebruikersnaam en/of wachtwoord in typ en ik druk op enter dan verdwijnt wat ik heb ingetypt, het veld bijv wachtwoord raakt weer leeg, maar er wordt niets verzonden. zodoende kom ik nooit verder. Eén keer is na verwijderen en herinstalleren FF het wel weer gelukt, maar na enkele keren hield het weer op en nu definitief.

beste,

Dit heeft te maken met de cookies van de betreffende websites.
Deze problemen ondervind ik ook wel eens in FF.

Om dit op te lossen doe je het volgende.

Druk bovenin firefox op extra
Klik op opties...
Klik in het verschenen venster bovenin op privacy.
Klik in dit scherm op "individuele cookies verwijderen"
Type nu in het zoekveld de website in maar het liefst zonder http: of www ervoor etc.

Ik gebruik rabobank ik zou dus intypen rabobank.
selecteer alle cookies die verschijnen en verwijder deze.
Je zult nu als het goed is weer fatsoenlijk kunnen inloggen.

Een aantal websites werken niet helemaal lekker met Cookies.
Deze fout ligt zowel bij FF als bij de website zelf, helaas niet echt iets tegen te doen.

Ik hoop dat het helpt.
En anders Google Chrome inderdaad.

Hoi,

Probeer het eerst eens 'gewoon' met IE ...
Maar staat dat nu wél of niet op je computer?
Kan me haast niet voorstellen dat het echt weg is, want Windows kan niet 'zonder'.
Welke Windows-versie trouwens en (evt.) welke ie-versie?

Hoi,

Probeer het eerst eens 'gewoon' met IE ...
Maar staat dat nu wél of niet op je computer?
Kan me haast niet voorstellen dat het echt weg is, want Windows kan niet 'zonder'.
Welke Windows-versie trouwens en (evt.) welke ie-versie?

dag Tée,
ik heb het eraf weten te halen dankzij iemand van helpmij. maar misschien toch niet helemaal weg want bij herinstallatie krijg ik nu scriptfouten...
maar mijn probleem lijkt opgelost door een andere behulpzame helpmijer. toch leuk dat je meedenkt en reageert!

Kijk, als je xp gebruikt dan zeg ik ''internet explorer''
Als je windows 7 hebt dan zeg ik internet explorer 9.

Welk os heb jij?

dag grumbkov,
daar lijkt idd het probleem te zitten. ik heb alle cookies gewist. ik wilde proberen of het allemaal werkt nu, maar helaas ben ik ook mijn gebruikersnaam kwijt nu. ik meld me wel als het nog mis is!
dank dank!

Kijk, als je xp gebruikt dan zeg ik ''internet explorer''
Als je windows 7 hebt dan zeg ik internet explorer 9.

Welk os heb jij?

ik heb windows7 en ik het IE9 opgehaald en geinstalleerd. maar zoals je kunt zien in de correspondentie: nu heb ik scriptfouten. gelukkig lijkt FF weer te werken!

Ik vind FF maar log en traag, ie9 is lichter nu en sneller dan ie8.
Waar gebruik je ie9 niet?

zoals ik al aangaf: na herinstallatie krijg ik scriptfouten, geen idee wat dat is, maar niet soepel dus! FF daar ben ik mee vertrouwd!

dag grumbkov,
daar lijkt idd het probleem te zitten. ik heb alle cookies gewist. ik wilde proberen of het allemaal werkt nu, maar helaas ben ik ook mijn gebruikersnaam kwijt nu. ik meld me wel als het nog mis is!
dank dank!

Die gegevens moet je ook goed bewaren en of onthouden!

Als je FF goed configureerd dan is hij ontzettend licht en snel.
En ondanks dat IE9 stukken beter is kan ik als programmeur alleen niets anders dan hopen dat IE binnen nu en 24 uur volledig van de aardbodem zal verdwijnen:cool:

dag Tée,
ik heb het eraf weten te halen dankzij iemand van helpmij. maar misschien toch niet helemaal weg want bij herinstallatie krijg ik nu scriptfouten...
maar mijn probleem lijkt opgelost door een andere behulpzame helpmijer. toch leuk dat je meedenkt en reageert!

IE9 is en blijft voorlopig 'bèta' .....
Ik kon online de cms van mijn site in IE9 niet bijwerken zonder herhaalde fouten en 'vastlopen'.
IE9 dus weer verwijderd en weer terug naar IE8 !
Overigens klopt de opmerking 'Als je Windows7 hebt dan zeg ik IE9' helemaal niet.
Windows 7 wordt geleverd met IE8 en niet met 9.
Ook van 'sneller werken dan IE8' is zelfs helemaal geen sprake na diverse tests .....
Dus: IE8 installeren en het gaat helemaal lukken .....

IE9 is en blijft voorlopig 'bèta' .....
Ik kon online de cms van mijn site in IE9 niet bijwerken zonder herhaalde fouten en 'vastlopen'.
IE9 dus weer verwijderd en weer terug naar IE8 !
Overigens klopt de opmerking 'Als je Windows7 hebt dan zeg ik IE9' helemaal niet.
Windows 7 wordt geleverd met IE8 en niet met 9.
Ook van 'sneller werken dan IE8' is zelfs helemaal geen sprake na diverse tests .....
Dus: IE8 installeren en het gaat helemaal lukken .....

zo leer ik nog eens wat (ook dat er mensen zijn die absoluut IE-believers zijn, en anderen die er alleen maar negatief over kunnen zijn. dank in ieder geval, het was leerzaam (en misschien installeer ik toch nog eens IE8.

beste,

Dit heeft te maken met de cookies van de betreffende websites.
Deze problemen ondervind ik ook wel eens in FF.
....

jet blijkt toch niet te werken met FF. dus dan toch maar Chrome? inmiddels ben ik over (de problemen bleven bestaan bij FF).
Hoe kan ik bij GC websites pinnen (zo heette dat bij FF) zodat ik makkelijk bij veelbezochte websites kan komen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan