• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Andere code voor gegevens van feestdagen op te halen uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Heb hier met de hulp van mede forum personen een bestandje in elkaar gestokken om de werk uren uit te rekenen van ons personeel.

Bekijk bijlage vd bestand davy7777777 zonder namen.xls

Het is onderverdeeld in ploegen.
De Pt avond ploeg heeft een aparte uurregeling.
Ma,di,woe,en donderdag hebben zij geen pauze.
Op vrijdag en een dag voor een feestdag moet er bij hun wel 30 min pauzen worden afgetrokken.

Het bestandje is eigenlijk helemaal klaar en werkt ook onder excel 2003 op mijn pc.

Enkel als ik het op het netwerk van het werk zet waar ook enkel excel 2003 draait werkt het niet meer , dan krijg in de kolom G in tabblad uren een foutmelding."#NAAM?" als de datum een vrijdag is of een dag voor een feestdag.

Het probleem zit in de volgende code .
Code:
=ALS(EN(AANTALARG(C4:D4)=2;E4>$G$2);ALS(EN(OF(WEEKDAG($B$1;2)=5;NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1+1;feest!A2:A17;1;0))));$A4="PT A");AFRONDEN.N.VEELVOUD(E4-$G$2;1/24/4);E4);"")

Want als ik deze code gebruik werkt het wel op het netwerk van het werk.
Code:
=ALS(EN(AANTALARG(C4:D4)=2;E4>$G$2);ALS(EN(OF(WEEKDAG($B$1;2)=5;NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1+1;feest!$A$2:$A$11;1;0))));$A4="PT A");AFRONDEN.N.VEELVOUD(E4-$G$2;1/24/4);"");"")

Alleen blijft dan de kolom G leeg als het een ma,di,wo of donderdag is en geen dag voor een feestdag is.

Daarom hebben ze me die eerst code gegeven maar dan doet hij het niet.

Is hier mischien een andere code voor of een andere manier om dit op te lossen.

Hieronder de 2 links waar het bestandje is samen gesteld door de forum personen hier.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/607845

Hoppelijk is er hier een oplossing voor want anders is al het werk voor niets geweest :(
 
Laatst bewerkt:
Krijg je nu als foutmelding #NAAM? of #NAME?

Er zit nl een formule in (AFRONDEN.N.VEELVOUD) die niet vertaald wordt als je wisselt tussen een engelse versie of een nederlandse versie van excel.
De engelse benaming van deze formule is MROUND
Zou dit het probleem kunnen zijn?
 
Krijg je nu als foutmelding #NAAM? of #NAME?

Er zit nl een formule in (AFRONDEN.N.VEELVOUD) die niet vertaald wordt als je wisselt tussen een engelse versie of een nederlandse versie van excel.
De engelse benaming van deze formule is MROUND
Zou dit het probleem kunnen zijn?

Ik krijg de foutmelding #NAAM? op het netwerk van het werk.

De excel versie staat in het nederlands bij mij maar deze draait op het netwerk in duitsland waar ons hoofdkantoor it zit.

Wat moet ik veranderen aan de code om ze is in het engels te zetten ?
Is het proberen waard :)
 
In kolom F zit ook een code in en die blijft wel werken.

code

Code:
=ALS(EN(AANTAL.LEGE.CELLEN(D4)<>1;AANTAL.LEGE.CELLEN(E4)<>1);(ALS(E4<D4;(1-D4)+E4;E4-D4));"")

:(
 
Ben helemaal van nul begonnen.
Nu op het netwerk van het werk zelf en nu werkt het wel :confused:
Raar maar waar.:)

Allemaal bedankt voor jullie hulp hiermee.:thumb:
 
zet je de vraag op opgelost, als deze is opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan