Andere cooler op Asus engts250 1g

Status
Niet open voor verdere reacties.

nerowolf88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Berichten
22
Hallo,

Ik ben opzoek naar een andere cooler voor op mijn video kaart een Asus engts250 1G
de cooler die er nu op zit maakt een hoop herrie zelfs als ik hem op zn laagste stand zet (30 procent)

maar welke coolers passen hierop? en of zijn er geschikt voor?
 
Ik heb zelf een engts250 512mb. Het leek wel een straal jager, die fan. (trouwens vanmiddag door bliksem is de kaart overleden...snik..):(
Ik heb er een fancontrol tussen gezet. Als ik niet speel, dan staat de traploze te bedienen fancontol op z'n laagst.
Ga ik de kaart belasten, dan draai ik de fancontrol vol open.

Ik vind het super werken. Zo'n fancontrol kost zo'n 3,95 http://www.yorcom.nl/artikel/COOLZAL130/zalman-fanmate-2-fan-speed-controller.html

Inmiddels zul je al wel een oplossing gevonden hebben, maar misschien is dit een tip voor een ander.
 
Nee ik heb nog niet egt een oplossing er voor... had me min of meer dr bij neer gelegd..
maar ik heb al een fancontroller in mn pc zitten voor mn andere coolers en daar heb ik nog een plekje over voor nog een cooler

maar die cooler op de videokaart heeft toch geen standaard aansluiting zoals een normale pc cooler? of heb ik er dan overheen gekeken..?:p
zo toch maar is mn kast open trekken dan... miss is de oplossing dichterbij dan ik dacht :p
 
heb net ff gekeken bij mn videokaart koeler, maar het stekkertje van die fan das bij mij een heel klein piel stekkertje..:confused:
die kan ik niet aansluiten op mn fan controller dan zou er een tussenstukje tussen moeten ofzo...
 
zelf zou ik het ook niet echt weten maar je kan altijd naar je lokale pc winkel gaan er er om vragen, gewoon de kaart of een foto van de aansluiting meenemen en als ze het niet hebben het je wel geprobeerd.

Offtopic: @fzr1000 hoe gaat je kaart kapot door bliksem?
 
heb net ff gekeken bij mn videokaart koeler, maar het stekkertje van die fan das bij mij een heel klein piel stekkertje..:confused:
die kan ik niet aansluiten op mn fan controller dan zou er een tussenstukje tussen moeten ofzo...

Ik heb de bedrading van de fan van de videokaart doorgeknipt en aan de bedrading van de fancontrol gesoldeerd.
Dat werkt uitstekend. Je moet alleen effe handig zijn met de soldeerbout.

Als dit abracadabra voor je is, dan wil ik het wel gedetailleerder voor je uitleggen.
 
zelf zou ik het ook niet echt weten maar je kan altijd naar je lokale pc winkel gaan er er om vragen, gewoon de kaart of een foto van de aansluiting meenemen en als ze het niet hebben het je wel geprobeerd.

Offtopic: @fzr1000 hoe gaat je kaart kapot door bliksem?


Ja ik ben een tijd geleden al naar de winkel geweest waar ik mijn videokaart had gekocht, maar hij had niks liggen wat daar op past.
dus toen ben ik op internet gaan zoeken naar fans die er eventueel zouden passen, maar meestal staan de afmetingen van de bevestigingsgaatjes er niet bij dus ik weet nooit egt of hij goed past voor ik hem bestel.
 
Ik heb de bedrading van de fan van de videokaart doorgeknipt en aan de bedrading van de fancontrol gesoldeerd.
Dat werkt uitstekend. Je moet alleen effe handig zijn met de soldeerbout.

Als dit abracadabra voor je is, dan wil ik het wel gedetailleerder voor je uitleggen.


jah dat verklaart een hoop, maar ja ik kan opzich wel solderen, heb alleen geen slodeer bout.:p

Maar het liefst heb ik gewoon een andere fan die dan ook bij de hogere toeren stil(er) is.
Want met een fancontroller maakt hij nog steeds herrie als hij hoge toeren maakt.
 
jah dat verklaart een hoop, maar ja ik kan opzich wel solderen, heb alleen geen slodeer bout.:p

Maar het liefst heb ik gewoon een andere fan die dan ook bij de hogere toeren stil(er) is.
Want met een fancontroller maakt hij nog steeds herrie als hij hoge toeren maakt.

Daar heb je natuurlijk gelijk in! Ik vind dat persoonlijk geen probleem, omdat ik niet zo veel speel. Voor mij was dat DE oplossing.

Maar als je veel speelt, dan blijft die straaljager irritant.

Succes met je zoektocht naar een stillere fan!
 
Nieuwe cooler gevonden

Ik heb inmiddels een andere cooler gevonden en gekocht.

De zalman VF900-Cu Led

Deze past er perfect op en is egt een stuk stiller!

Dus bij deze is de vraag opgelost! :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan