andere cpu plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tippelaar

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
18
Hallo forumleden, ik heb een oude pc met een pentium4 processor van Intel, socket 1156 LGA, 3,2 ghz. Draait op windows7. Omdat het een traag machientje is dacht ik er een andere cpu in te zetten. Ik ben op zoek gegaan en kwam uit bij 2 cpu's die ook op socket 775 gezet kunnen worden. Alleen de aanduiding LGA ontbreekt daarbij. (tweakersnet). Volgens het lijstje van tweakersnet kan er een Intel Dual cpu op maar ook een Intel Core 2 Quad. Ik las van een forumlid die stelde dat het BIOS deze nieuwe CPU,s niet zou herkennen. Eigenlijk is mijn vraag of iemand hiermee ervaring heeft. Ik hoor het graag. Bijvoorbaat dank van tippelaar
 
Hoi,

Heb je nu en socket 1156 cpu op een socket 775 moederbord zitten? dat denk ik niet of beide 775 of1156;)
 
Sorry Modag, ik heb even op een verkeerd briefje gekeken. Het moet zijn socket 775 LGA. Ik heb de gewoonte om alles waarvan ik denk dat het belangrijk is wat ik lees, op losse briefjes te schrijven en zo ontstaat er een stapel van alles en nog wat.
 
moet zijn 775LGA.

Sorry Modag, fout van mijn kant. Even op het verkeerde briefje gekekenEr zit een socket 775LGA connector op het moederbord en ik wil er een iets snellere cpu opzetten, op diezelfde connector.
 
Hallo Lange Pier, moederbord is van Asus, model P5ND2-SLI(Socket 775). Chipset is van Nvidia, nForced SLI intel edition Chipsetherziening A1. Bios is van het merk Phoenix, Er staat nog veel meer bij maar ik weet niet of dat allemaal nodig is. Ik hoor het graag.
 
deze cpu's kunnen er geplaatst worden .. http://www.asus.com/Motherboards/P5ND2SLI/HelpDesk_CPU/

Het blijven single-cores .. met een max van 3,8 Ghz..
Voor díe tijd hele rappe 'jongens', maar nu met Win 7/8 gaat het niet echt vlotjes meer..
Een upgrade-set zou je veelal meer helpen, reken op een kleine 300 euro waar het dan wat mee begint .. bijvoorbeeld https://www.alternate.nl/html/product/listing.html?navId=15381&tk=7&lk=9527
Daarmee rekening houdend dat je huidige voeding het zaakje kan trekken en je tevreden bent met je huidige behuizing en dvd/cdspeler.
Als je geen Sata Hardeschijf bezit, zul je ook die er nog bij moeten doen, maar ik kan/wil je dan beter/liever een SSD 'aansmeren' voor een écht vlotte beleving van computeren!
 
Een Pentium D kan erin, die zijn redelijk snel maar verwacht er niet veel van, ook de chipset bepaald de snelheid en die blijft gelijk.

Een SSD kan idd, het bord heeft SATA 3Gb/s aansluitingen, zal iets vlotter gaan allemaal maar niet zo snel als aan een 6Gb/s controller waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn.
 
nieuwe CPU gaat niet door

Modag, Lange Pier en Whittey. Hartelijk dank voor het meedenken en jullie waardevolle adviezen. Ik heb besloten om de hele upgrade van dat ouwe dingetje maar te laten voor wat het is. Ik ga een nieuwe desktop kopen want renovatie, heb ik begrepen, is water naar zee dragen. Nogmaals bedankt voor jullie reacties. groeten van tippelaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan