Andere gebruiker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fleur77

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Berichten
270
Beste forum,

Heb een naar ik dacht goed beveiligd systeem.

Echter het overkomt me af en toe dat ik bij afsluiten van Windows de mededeling krijg dat dat niet kan omdat er een andere gebruiker is.:evil:

Dat is echter niet het geval.

Schort er iets aan de beveiliging? Draai wel een beveiligingsprogramma dat me zegt dat ik goed beschermd ben.

Waar kan dit aan liggen?

fleur77. :shocked:
 
XP heeft een goede firewall en modems hebben dat soms ook. Als die aangezet is en je scant voor spyware dan ben je alleen. Je kunt een keer testen http://www.technobulls.com/2006/06/26/is-your-firewall-working-perfectly-test-it-here-for-free/

Ik denk dat je voor een bepaalde toepassing Microsoft .Net Framework gedownload hebt, een belangrijke uitbreiding van het systeem. Deze maakt een verborgen gebruiker. Dat kan soms wel eens problemen geven. Kijk bij Configuratiescherm Software of het in de lijst voorkomt.

Er zou een oplossing zijn. Als er daarna iets niet goed werkt dan kan je altijd weer herinstalleren via de site van Microsoft of eventueel voorlopig afzien van een programma dat .net framework gebruikt. Probeer het volgende: Ga naar Configuratiescherm, dan naar Gebruikersaccounts en daar alle accounts, behalve die van jou (de administrator dus) en gast, verwijderen. kennelijk heet deze gebruiker ASP.net account. ASP betekent Active Server Pages en dat is er een onderdeel van.

Ik heb het van horen en zeggen en zelf nu geen problemen meer met .net framework. Er staat bij mij ook geen andere gebruiker bij Gebruikersaccounts. Ik heb versie 2.0 misschien heb jij een andere. Je kunt het volgens mij ongestraft weghalen om te kijken of het daaraan ligt. Ik ben benieuwd.
 
Bedankt voor je antwoord.

Na het herstarten van XP is de mededeling "Andere gebruiker" ineens verdwenen, zonder dat ik wijzigingen heb aangebracht. Een beetje vreemd is dat wel.

Ik laat de configuratie dus maar even zo.

Gelukkig maar, want mijn ervaring is dan wel dat dit niet altijd goed kan uitwerken als je geen expert bent!

Overigens werk ik met Norton, dus ik neem aan dat dat toch goed beveiligt als je alle updates tenminste goed bijhoudt. :D

fleur77.
 
Ik denk ook niet dat er tegelijkertijd een andere gebruiker is maar dat een programma gebruik maakt van een verborgen account of bronnen bezet houdt. Norton is dan bijvoorbeeld al een heel complex programma pakket. Ik raad je nog aan om automatische updates van diverse programma's uit te schakelen, die zorgen vaak voor problemen. Het register op te ruimen met een hulpprogramma daarvoor, Geplande Taken, zoveel als mogelijk is, te voorkomen en te kijken bij Start Uitvoeren - type: msconfig - en daar op de tabbladen eens te kijken of er niet een programma teveel wordt opgestart of een nutteloze service kan worden gestopt. Bij het laatste kan je moeten herstellen in veilige modus en het is vaak niet duidelijk wat het allemaal is. Kijk dan ook in de programmagroep Opstarten of de zaken die daar staan wel echt nodig zijn (Office Versneller of Media Indexer, ik heb er nog nooit iets nuttigs in gehad) en sleep die naar een groep met een andere naam. Afslanken dus. Het kan een service zijn dat op de achtergrond draait. Succes met afsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan