andere hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurfin95

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
12
Ik had vanmorgen een probleem
Bij het opstarten van mijn computer gaf hij een foutmelding aan en die kon ik alleen herstellen met een cd van xp en dan op de r van repareren klikken.
Dit deed hij niet want met de cd erin bleef hij die foutmelding geven.
Nu heb ik in een andere computer met een hardeschijf met xp mijn oude hardeschijf erin gezet en deze ziet hem meteen gelukkig.
Maar wat is nu mijn probleem.....
Ik had natuurlijk geen backup van mijn microsoft outlook 2003 gemaakt.
Nu heb ik deze wel weer draaien maar heb geen oude mail of adressen meer.
Kan iemand me vertellen of deze ergens zijn terug te halen?
Of moet ik proberen mijn oude hardeschijf weer gewoon aan de gang zien te krijgen op 1 of andere manier.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want we zijn anders echt alles kwijt

even alles op een rijtje
- hardeschijf start niet meer op
- in een andere computer erbij gedaan op slave
- alles werkt nog
- microsoft outlook 2003 opgestart
- niets meer te vinden van oude mail en adressen

Alvast bedankt
Smurfin95 (gerry)
 
Welke foutmelding kreeg je bij het opstarten van de pc waar hardeschijf niet kon booten?
 
er was een beschadigd bestandje en die kon ik alleen terug zetten door op de r te drukken bij het opstarten van de cd van xp
Als de cd erin zit ziet hij hem niet eens ook niet als ik in veilige modus wil opstarten
Ik heb de foutmelding helaas niet opgeschreven.
 
Bedoel je met '' hij ziet hem niet '' dat je niet kan opstarten vanaf de Windows cd?

Zo nee, kijk dan eens in de BIOS ( F2, F8, F10 of DEL bij opstarten trommelen ) of je CD/DVD drive als eerste staat ingesteld.
 
deze staat wel als eerste ingesteld neem ik aan anders kun je op een lege hardeschijf ook geen xp installeren.
Dan moet hij toch ook als eerste de cd pakken.
Vorige week is mijn voeding eruit geknalt dus misschien heeft hij toen tijdens het opstarten een beschadiging gemaakt.
 
Meestal staat de cd/dvd drive ook als eerste maar als niet, en je hdd is leeg, betekent het niet dat je geen Windows kan installeren.
Je kan ook bij je BIOS zonder dat er een OS is geinstalleerd.
In je BIOS kan je namelijk bijna altijd.

Maar dat met de voeding, zou best wel kunnen.
Die voeding kapot, gebeurde ook tijdens het booten?
 
ja de compu starte op en de stoppen sloegen er meteen uit dus dat was tijdens het opstarten. hij wilde net opstijgen zeg maar
ik ben wel in de bios geweest vanmorgen en daar stond de dvd speler als bootable (of zo iets)
Ik ga nu me bedje in ben er al lang genoeg mee bezig geweest.
Morgen weer een frisse dag om erover na te denken (helaas) vooral als het niet lukt:evil:
tot zover alvast bedankt
ik hoop dat ik er uit kom want hier baal ik erg van
 
Laten we zeggen dat je harde schijf in die alternatieve pc de schijfletter G: gekregen heeft.

Ga dan op G: naar de map Documents and Settings.
Kijk of je je inlognaam 'van de opgestegen pc' daar terugziet, en probeer in die map te komen.

Lukt dat niet (je krijgt een melding over te weinig rechten), dan moet je eigenaar worden van die map:
- Start XP in veilige modus (F8 herhaaldelijk indrukken tijdens opstarten, totdat je het XP opstartmenu krijgt, waar Veilige modus tussen moet staan).
- Zodra in Veillige modus, weer naar G:, weer naar de map Documents and Settings, dan rechtsklikken op de map met je inlognaam, Eigenschappen kiezen, klikken op tabblad Beveiliging, knop Geavanceerd indrukken, klikken op tabblad Eigenaar, klik aan Administrators in het lijstje eronder, vink de optie Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen (als die optie aanwezig is) en druk op Ok (zie bijlage1).
Open nu de map en klik de Zoeken knop. Kies voor Bestanden en mappen.
Zet aan bij Geavanceerde opties: Zie bijlage2.
Vul in als te zoeken bestandsnaam: *.pst

Lukte het wél gewoon om in de map te komen, open dan de map en klik de Zoeken knop. Kies voor Bestanden en mappen.
Zet aan bij Geavanceerde opties: Zie bijlage2.
Vul in als te zoeken bestandsnaam: *.pst

Je .pst bestand is je mail + je contactpersonen.

Analoog kun je ook zoeken naar *.pab (persoonlijke adresboeken)

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • eigenaar_worden.JPG
    eigenaar_worden.JPG
    37,3 KB · Weergaven: 24
  • pst_zoeken.JPG
    pst_zoeken.JPG
    77,5 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Hoi Gerry,

Het antwoord van Gijs (dnties) is wellicht te volgen ......:D
Hij maakt alleen steeds dezelfde fout:
Álle gegevens, dus ook de mailadressen, staan in OUTLOOK.PST als het gaat om Outlook2003.
Als je dit bestand opzoekt op je 'oude' schijf, kan je dat importeren in je nieuwe outlook.

Daarmee is eigenlijk je probleem opgelost.
 
helemaal geweldig
super bedankt:thumb: :thumb: :thumb:
Het is me gelukt
Ik ben echt heel erg blij met jullie

Ik ga nog even verder vogelen maar dit heb ik allemaal weer echt heel erg bedankt

Groetjes Smurfin95:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan