Andere icoontjes voor Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartwebdesign

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Ik wil graag, in windows xp home + sp2 de icoontjes kunnen veranderen naar andere icoontjes. Hoe doe ik dit?

Ik neem aan dat je de icoontjes voor de snelkoppelingen oen/f overige bestanden wil aanpassen.. Is eigenlijk heel simplel :)

Klik de snelkoppeling met rechts en kies eigenschappen en Pictogram aanpassen (of zoiets ik heb engels) dan opend automatisch de shell32.dll icon wizard. Als je daar niets in vind kies je "zoeken(browse) en kan je de gehele compter afzoeken in alle exe of dll's of er ico's inzitten die je gebruiken wil.. Je kan ook ico's opslaan in een eigen map en die gebruiken..

Je kan ook ico's maken met paint ook heel simple maar een beetje l*llig verstopt..
http://www.microsoft.com/athome/moredone/5xptricks.mspx
:)

Wil je dat voor andere bestanden ook doe je dat via extra - mapopties - bestand typen - geavanceerd - pictogram aanpassen..

Laatst bewerkt:
Ga naar de map, waar office staat, meestal program files, Microsoft Office, Office11, zoek de executing files op, voor word, b.v., etc. rechtemuisklik, en kies voor kopiëren naar bureaublad, dan kun je die snelkoppeling een andere pictogram geven, en eventueel de naam veranderen, en wis de echte.

De echte pictogrammen, kun je niet veranderen, ook niet in het menu, start, het zijn namelijk geen echte link files.

Maar, al met al, lekker belangrijk.:)

Maar ik wil dat in de map Office ook de icoontjes veranderen.

En ik gebruik office xp

Maar ik wil dat in de map Office ook de icoontjes veranderen.

En ik gebruik office xp

:shocked: sleep de desktoppictogrammen naar die map, en verwijder de originele.

Maar waarom zou je dat in Godsnaam willen veranderen, alleen omdat je het wilt?:confused:

sleep de desktoppictogrammen naar die map, en verwijder de originele

Dus als ik t goed begrijp wil je dat hij de snelkoppelingen in de office installatiemap zet en de originele exe's verwijderd??
Lijkt mij helemaal geen goed idee want dan werkt office niet meer, tenminste als dat is dat je bedoeld

Nee, in het startmenu, bij programma's neem ik aan, en nee, je kunt niet de exe files wissen, kan wel:evil: , maar niet aan te raden.

Snap alleen het nut er allemaal niet van, denk de leeftijd.

Tja wat is het nut?? Toen we vroeger geen compuetr hadden ging alles ook gewoon goed..
En voelen we ons naakt als we een dagje zonder moeten.. :D 80% van wat we met dat ding doen heeft geen nut...

Ga gewoon naar program files\office en zoek de .exe's klik die met rechts en kopieeren naar bureaublad.. Nu staat op je bureaublad een snelkoppeling naarbv. WINWORD.EXE verander de naam klik met rechts eigenschappen en verander icoon.. Klik daarna weer met rechts en klik "Aan startmenu toevoegen"(pin to startmenu).. En krijg je zoiets dit, als jij dat wil ;)

Vind het zelf ook best grappig nu ik het eens uitgeprobeerd heb...

screenshot001np6.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan