Andere installatie dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

randy1991

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
hallo,

Ik heb een laptop van Asus met windows vista er op. Bij deze laptop werd geen windows installatie dvd van vista geleverd.
Nu heb ik ook nog een PC met windows vista, en hier heb ik wel een installatie dvd van van Windows vista.
Kan ik deze dan ook gebruiken voor het opnieuw installeren van vista op de laptop?

groetjes,

Als het geen OEM DVD is zou het moeten lukken, wel de juiste key gebruiken.

Maar... op je laptop zit ook een recovery partitie, waarom gebruik je die niet gewoon???

Als het geen OEM DVD is zou het moeten lukken, wel de juiste key gebruiken.

Maar... op je laptop zit ook een recovery partitie, waarom gebruik je die niet gewoon???

Wat bedoel je met recovery partitie?
Is dit niet veel moeilijker dan?

Is juist veel eenvoudiger, daarmee zet je de laptop terug naar de fabrieksinstellingen, incl. alle benodigde drivers etc. In de handleiding staat precies hoe je dat moet doen.

Ik kijk het voor alle zekerheid nog even na, maar doe het volgende eens:

Zet de laptop aan en druk tijdens het opstarten op de F9 toets.
Wat gebeurt er dan?

zit nu in de windows boot manager

en kan alleen windows setup (EMS Enabled) selecteren

Ik zoek het even op, duurt alleen even omdat de Asus servers weer zo traag als stroop zijn...

Zelf heb ik ook een laptop uit de Asus F5 serie. Volgens mij is Windows EMS setup inderdaad herinstalleren, maar het is alweer een tijdje geleden.

Verder een tip bij mijn laptop was er na de installatie gelijk een proces dat 60% gebruikte. Als je dat proces even googled kun je het gelijk oplossen. Dat scheelt je weer afvragen waarom je batterij zo snel leeg is en de computer af en toe zo traag aan voelt :)

Zelf heb ik ook een laptop uit de Asus F5 serie. Volgens mij is Windows EMS setup inderdaad herinstalleren, maar het is alweer een tijdje geleden.

Verder een tip bij mijn laptop was er na de installatie gelijk een proces dat 60% gebruikte. Als je dat proces even googled kun je het gelijk oplossen. Dat scheelt je weer afvragen waarom je batterij zo snel leeg is en de computer af en toe zo traag aan voelt :)

Dus als ik jou goed begrijp moet ik dus op Windows setup drukken en dan wordt mijn laptop geherinstalleerd?

Trouwens, als ik op tab druk kan ik ook windows memory diagnostic selecteren....

Als je op enter drukt ga je inderdaad Windows herinstalleren, net even gekeken op mijn laptop en ik herkende het scherm.

ok, en hoelang gaat dit ongeveer duren?
en alle bestanden houd ik ook?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan