andere koeler mischien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hi allemaal,

In mijn pc zit een Coolermaster CPU Cooler AMD SocketA
op een Amp Athlon Thunderbird 1200 MHz SockeetA.

Normaal liep dat ding netjes 5000 toeren (gemeten met Speedfan) en hield hij de temp van de CPU op 48 graden.

Tegenwoordig rammelt dat ding soms, loopt dan met 4500 of zelfs 4000 toeren, waardoor de CPU oploopt tot 53/54 graden (onbelast)
Schoonmaken heeft niet geholpen.

Ik wil graag een andere betere koeler inbouwen.

Wie heeft een goede tip?

Alvast heel erg bedankt.

Martin

Je kan er een andere koeler inbouwen, maar behalve het saldo op je bankrekening zal er niets veranderen. Die temperatuur is heel normaal voor een Athlon Thunderbird, het zijn namelijk heethoofden.

Dank je Steve voor je reactie.

Ik maakte me soms een beetje zorgen om die temperatuur, maar blijkbaar kan het wel. Het enige
vervelende vind ik dan nog dat die koeler nogal wat herrie gaat maken soms, maar goed, oordoppen doen wonderen :D

Weet jij misschien bij welke temp ik mezelf WEL zorgen moet gaan maken en heb ik het goed begrepen dat in zo'n situatie de pc vanzelf op shutdown gaat?

Martin

Zorgen maken? Bij een graadje of 80. Voor de zekerheid kan je de shutdowntemp misschien om 70°C zetten.

Je kan er natuurlijk wel een andere koeler in zetten vanwege de stilte. Maar dan zal je waarschijnlijk ook nog de fan in je voeding moeten vervangen, die is meestal even luid.

Geplaatst door martin van de mortel
PS ik zie het nu pas....

Je Avater is veranderd..... ik vind deze ook wel mooi .
Haha... Bedankt!

Dit koelt ook wel lekker.....dacht ik zo.

nc-1-black-ss.jpg

Lekker stil.............:D
Laten we maar niet over de prijs hebben.

Prometeia%20011.jpg

Deze Prometeia koelt anders nog stukken beter :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan