Andere lader voor laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Ik heb een Medion MD 99044 met een FSP-120-AAC lader. Ik wil graag een 2de lader omdat ik mijn laptop vaak meeneem en de lader nogal (erg) groot en zwaar is.
Deze zelfde (grote) lader kost 64 euro. Op de onderkant van mijn laptop staat dat het precies die moet zijn.
Is dit echt zo belangrijk? En zo niet, welke is een goedkoper alternatief voor deze lader (of een winkel waar je laders te koop zijn)? (liefste natuurlijk kleiner). De specs:
output: 19V 6.32A

Hallo

Kijk eens op e-bay ....

B.v.b. :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...D+94044&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

De binnen/buitendiameter van de stekker die in de laptop gaat is kritisch. (moet goed passen)

De meest voorkomende maat bij medion is blijkbaar 5.5mm/2.5mm. (controleren aan de hand van uw originele transfo (schuifmaat))

"output: 19V 6.32A " --> 120W

Ik vermoed dat een 90 W exemplaar ook ruim voldoende zal zijn , en dat deze ruim berekend is...

Dit zou 'm moeten zijn :

http://www.benl.ebay.be/itm/Netztei...ubehör_Notebook_Netzteile&hash=item3f06cf8370

Uiteraard eerst controleren in samenspraak met verkoper alvoren aan te schaffen....

Peter

Laatst bewerkt:
Oke heel erg bedankt! Wat zou het nadeel zijn van die 30W minder? En contact met medion is ongeveer onmogelijk, heb nog nooit antwoord gehad...

Er zit een risico in een te kleine voeding. Zolang je enkel briefjes tikt zal het wel gaan, maar zodra je bijv. een spel speelt zal die 90w niet meer voldoende zijn. Risico van een overbelaste voeding kan zijn dat er spanningsdips en pieken ontstaan. En dat is niet erg bevordelijk voor de levensduur van je hardware. Of een uitgebrande voeding. Dat zou ook nog kunnen. Beide niet leuk

Wil het wel zeker weten, want ik doe bij mijn vader vaak zwaardere dingen op mijn pc. Ik heb Medion al gemaild maar de kans dat je een reactie van hun krijgt is 1/100 volgensmij...

ow wacht die is niet zo duur? Is die nou 2de hands ofzo? Lol :P
Heel erg bedankt!

Hallo

Alvorens te bestellen kontakteer eerst de verkoper om 200% zeker te zijn dat de connector wel degelijk in uw laptop past...

Of anders zelf eerst eens controleren d.m.v. een schuifmaat. (dit heb ik ook reeds eerder vermeld ...)

Peter

ik had gemaild met medion om te vragen of het per se precies die moet zijn en of het een ander wattage moet zijn, dat van die connector wist ik al :) bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan