Andere manier dan mail merge?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkVrenken

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Beste allen,

Ik ben bezig met een database in access voor een bedrijf. Nu heb ik een formulier gemaakt waarmee je (klant)gegevens uit de tabellen in een word-sjabloon kan plaatsen. dit doe ik via mail merge en bij gewone brieven lukt dit zonder problemen. Het probleem is nu dat er ook sjablonen zijn met gevulde textboxen als ik bij deze sjablonen de mail-merge uitvoer update Word ook de textboxen die al gevuld zijn en gooit deze helemaal leeg. Heeft iemand enig idee hoe ik de inhoud van de text-boxen kan behouden en toch de mail-merge kan gebruiken. Of weet iemand een betere manier om automatisch documenten te vullen ipv via mail-merge vanuit access?

Alvast bedankt,

Mark Vrenken

het is me gelukt door de update functie in mijn code te vervangen door de volgende update functie
Dim rg As Word.Range
Dim fld As Word.Field
Set rg = Selection.Range
rg.End = ActiveDocument.Range.End

For Each fld In rg.Fields
If fld.Type = wdFieldDocProperty Then
fld.Update
End If
Next fld

Doordat ik deze update functie gebruik zoekt hij naar de velden die hij moet updaten zodat alleen die worden geupdate. het enige probleem dat ik nu heb. maar niet eerder had. is dat als ik een document genereer doet hij het, als ik terwijl dit document nog open staat dit nog een keer uitvoer doet hij het ook. maar als ik de gegenereerde documenten afsluit en ik wil weer een nieuw document genereren doet hij het niet meer. hij opent het document wel maar update de velden niet meer. weet iemand hoe dit kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan