• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Andere opmaak beveiligde cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter TheoR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TheoR

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Beste helpmij-ers,

Ik heb een excel bestand waarin een collega van mij dingen moet invullen. Nu mag hij enkel een aantal cellen invullen, de rest heb ik beveiligd.

Is er een mogelijkheid dat ik iets doe waardoor je kan zien dat de cellen beveiligd zijn? Dat moet dan alleen op het scherm zijn, en niet als ik hem uitprint.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel...

Groeten Theo

Beste TheoR

Wat je wilt kan misschien met VBA, maar niet rechtstreeks in Excel.

Wat je kunt doen is werken met Voorwaardelijke opmaak. De cellen die gewijzigd mogen worden kun je een kleur geven, en als er iets ingevuld is, verdwijnt die kleur weer.
Kies Opmaak > VOorwaardelijke opmaak > Formule is > =ISLEEG(A1)
Klik dan op opmaak, kies de tab Patronen en kies een kleur. OK. OK.
De cel heeft nu een kleur als er niets ingevuld is, en die kleur verdwijnt zodra er iets ingevuld is door de gebruiker.

Je kunt op een beveiligd blad tussen onbeveiligde springen met behulp van de tab-toets.

Richard

Beste helpmij-ers,

Ik heb een excel bestand waarin een collega van mij dingen moet invullen. Nu mag hij enkel een aantal cellen invullen, de rest heb ik beveiligd.

Is er een mogelijkheid dat ik iets doe waardoor je kan zien dat de cellen beveiligd zijn? Dat moet dan alleen op het scherm zijn, en niet als ik hem uitprint.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel...

Groeten Theo

Het is wel duidelijk maar niet zonder VBA te realiseren.
Met situaties als dit verlang ik terug naar de tijden van Lotus Impress uit de jaren 90.

Met Lotus Impress kon je per cel beveiligen en beveiligde cellen kregen automatisch een andere tekstkleur.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan