andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

irislouise

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Berichten
187
De vraag zal hier wel niet in de goede categorie staan, maar ik weet niet waar ik m moet plaatsen.

Ik wil op zoek naar een andere pc. Deze is ergelijk traag, ik kan er geen spelletjes mee doen, ik kan geen films kijken, hij opent dingen heel langzaam, kortom een vreselijk apparaat.

Waar moet ik nou bij een pc opletten, dat ie dat allemaal wel zonder problemen doet.
Aangezien ik niet zo rijk ben wil ik het liefst een 2dehandse of is dat niet zo verstandig.

wie wil mij een beetje op weg helpen...

alvast bedankt!
Iris
 
Dit is wel een heel erg algemene vraag hoor....
Geef eens een goede omschrijving van wat je precies met die pc wil kunnen doen. Wat voor programma's wil je gebruiken, etc.
 
Tja, met Kazaa werkt niets meer snel, je kunt het beste je huidige PC eerst schoonmaken anti spyware progjes, zoals Ad-aware, Spybot.

Kijk eens naar Hitman pro http://www.hitmanpro.nl/

en gooi die Kazaa eraf, je kunt beter Emule gebruiken.

Om nu een andere auto te kopen omdat de motor niet zo goed meer loopt door slecht onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Adaware en spybot loopt hier dagelijks... Dus daar ligt het niet aan. Kazaa gebruik ik misschien 1 of 2 keer per maand.

Over het budget... als ik een goeie pc heb waar ik me niet aan hoef te ergeren? Ik weet niet wat gangbaar is voor een 2dehands pc... € 100,-- of € 200,-- ,ik weet t echt niet..
 
Wat gebruik je nu dan? harwarematig.
Oftewel, wat zijn de specs van je huidige systeem?

Bij een tweedehandsje kom vaak niet verder dan een Plll 1000Mhz voor die prijs, weet niet of je daar wat mee opschiet.

Een upgrade van je huidige systeem heb je misschien meer aan indien het een ATX is,
er zijn voor dat bedrag best wel leuke setjes te koop, mobo, ram en cpu.
 
Tsja, je hebt al nieuwe 'budget' modellen voor net geen € 200,- Als je verder weinig doet met de pc kan je daarmee volstaan.
http://www.yorcom.nl/v2/html/systeemframe.htm
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=1&sel=325&selsys=138&basis=2

Het voordeel is dat je dan garantie hebt, het nadeel meestal niet de nieuwste/snelste onderdelen. Het voordeel van een tweedehands is vaak toch meer uitbreidingsmogelijkheden, maar het grote nadeel, als je weinig verstand van zaken hebt kan je een kat in de zak kopen. Koop in elk geval nooit een tweedehands pc zonder dat je hem in werking hebt gezien.
 
Lange Pier zei:
Wat gebruik je nu dan? harwarematig.
Oftewel, wat zijn de specs van je huidige systeem?

Bij een tweedehandsje kom vaak niet verder dan een Plll 1000Mhz voor die prijs, weet niet of je daar wat mee opschiet.

Een upgrade van je huidige systeem heb je misschien meer aan indien het een ATX is,
er zijn voor dat bedrag best wel leuke setjes te koop, mobo, ram en cpu.
:shocked:

wat is:
- specs
- Plll 1000Mhz
- ATX
- mobo
- ram
- cpu

Ik weet niet zo goed waar je het over hebt :rolleyes:
 
maestro12 zei:
Tsja, je hebt al nieuwe 'budget' modellen voor net geen € 200,- Als je verder weinig doet met de pc kan je daarmee volstaan.
http://www.yorcom.nl/v2/html/systeemframe.htm
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=1&sel=325&selsys=138&basis=2

Het voordeel is dat je dan garantie hebt, het nadeel meestal niet de nieuwste/snelste onderdelen. Het voordeel van een tweedehands is vaak toch meer uitbreidingsmogelijkheden, maar het grote nadeel, als je weinig verstand van zaken hebt kan je een kat in de zak kopen. Koop in elk geval nooit een tweedehands pc zonder dat je hem in werking hebt gezien.

Ja nieuw is natuurlijk altijd beter, idd omdat ik er niet echt verstand van heb.
Het gaat mij erom dat ik niet vreselijk lang hoef te wachten als ik iets laad en dat ik filmpjes en spelletjes enzo normaal kan spelen.
 
Operating System System Model
Windows 98 SE (build 4.10.2222) No details available
Processor a Main Circuit Board b
200 megahertz Intel Pentium w/MMX
32 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache Board: ASUSTeK Computer INC. TX97-E REV 1.X
Bus Clock: 66 megahertz
BIOS: Award Software, Inc. #401A0-0108e 12/02/97
Drives Memory Modules c,d
4,31 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
2,30 Gigabytes Hard Drive Free Space

SAMSUNG CDRW/DVD SM-352N [CD-ROM drive]
Generic floppy disk drive (3.5")

Cam 3200 [Hard drive] (15 MB) -- drive 1, rev 1.00
IBM-DHEA-34330 [Hard drive] (4,34 GB) -- drive 0, s/n J30J3017143, rev HE5OA40F, SMART Status: Healthy 64 Megabytes Installed Memory

Slot '0' has 32 MB
Slot '1' has 32 MB
Slot '2' is Empty
Slot '3' is Empty
Local Drive Volumes

c: (FAT32 on drive 0) 4,31 GB 2,30 GB free

Network Drives
None detected
Users (mouse over user name for details) Printers
THUIS domain logons
martijn
None detected
Controllers Display
Standaard-diskettestationcontroller
Cam 3200 Mass Storage [Controller]
Intel 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
USB Mass Storage Device [Controller] S3 ViRGE-DX/GX PCI (375/385) [Display adapter]
COMPAQ S720 [Monitor] (15,7"vis, juli 2001)
Bus Adapters Multimedia
Intel 82371AB/EB universele host-controller voor PCI naar USB
Standaard OpenHCI USB-host-controller Creative Sound Blaster 16 Plug en Play
Gameport-joystick
Communications Other Devices

3Com Fast EtherLink XL COMBO DELUXE 10/100Mb Ethernet NIC(3C905-COMBO DELUXE)
primary Auto IP Address: 82.156.226.19 / 21
Gateway: 82.156.224.1
Dhcp Server: 194.134.178.82
Physical Address: 00:04:76:24:57:3C
Externe-toegangsadapter
Microsoft TV/Video Connection

Networking Dns Servers: 194.134.5.5
194.134.0.97
Kodak DC-120 Digital Camera (2x)
Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-toetsenbord [Keyboard]
PS/2 compatibele muispoort [Mouse]
USB Ro
 
In vergelijking met je huidige systeem zal het systeem uit mijn eerste link gaan als een 'raket' ondanks dat er al 2× snellere systemen zijn.
 
mja... met dat soort specificaties kan ik me voorstellen dat het allemaal niet meer zo snel gaat ja...

Kijk bijvoorbeeld eens bij Dell. Die bieden al een Dimension 1100 basissysteem aan voor € 249,- en dan heb je echt een kwaliteits-pc. Natuurlijk zijn er grenzen aan de mogelijkheden bij zon basis-systeem, maar als je toch geen zware toepassingen gaat gebruiken, zit je met dit systeem zeker goed. Flinke harde schijf, DVD-writer, Dual Core processor, niks mis mee.
Voor gewoon wat internet en office-toepassingen heb je niet meer nodig.

Link? Klik HIER
 
Laatst bewerkt:
ok heel erg bedankt! Dan ga ik lekker een nieuw pc'tje aanschaffen, voor weinig :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan