Andere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Ik heb thuis een netwerk met 3 pc's en 2 laptops Wireless

ik heb regelmatig als er meerdere pc's aan staan en dat ik ff een bestand van een andere pc wil halen. zegt ie dat ik geen toegang tot die pc heb. de ene pc doet het wel andere niet
en soms heb ik nooit problemen.
ik heb dan alle firewalls en programma's afgesloten.
maar dan kom in nog regelmatig in die pc's

wie weet hoe dat komt

Voeg op de pc's die je wilt benaderen dezelfde username met hetzelfde wachtwoord toe in de administratrors groep waarmee je inlogt op de pc waarmee je de bestanden wil benaderen.

ik log niet in,

gewoon in het windows netwerk als ik me pa's wil benaderen en erin wil komen, kom ik er gewoon niet in, en we zitten allemaal in de werkgroep mshome

Geplaatst door SiSmAJ
ik log niet in,

gewoon in het windows netwerk als ik me pa's wil benaderen en erin wil komen, kom ik er gewoon niet in, en we zitten allemaal in de werkgroep mshome

Je logt wel in op die andere PC's anders kun je geen verbinding maken.

Standaard is dit onder XP met het gastaccount en heb je dus zeer beperkte rechten, tenzij expliciet opgegeven op de hostcomputer.

Wat je kunt doen om te beginnen is op beide PC's de gastaccounts uitschakelen en dan nog eens elkaar proberen te benaderen.

Hallo mensen, ik zit met hetzelfde probleem...
2 computers.
1 op zolder en 1 op de 1e verdieping.
Ongeveer een maandje of 2/3 geleden konden wij gewoon mp3's van elkaars pc afhalen en nu lukt dat dus niet meer.

Maar nu ik hier de reacties lees begrijp ik niet echt wat jullie met die gastaccounts bedoelen.

Beide computers zijn trouwens XP :)

Zou er dus iemand zo vriendelijk willen zijn dit in noob-taal aan mij uit te leggen :D

Alvast bedankt,

Dennis Molema

Al gedaan...

Ook als ik naar computers in werkgroepen zoek dan vind ie 'm maar dan krijg ik dus het bericht dat ik niet de machtiging heb "voor deze netwerkbron".

:confused: vreemde boel dus...

Zorg dat op alle pc's dezelfde useraccounts met hun bijbehorende wachtwoord voorkomen, en plaats deze in de administrators groep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan