Andere positie IN een form

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMeijerink

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Is het ook mogelijk om met Visual Basic 2003 de positie in het form te veranderen.
dus als bijvoorbeeld dit mijn form is:
1265444888-750.jpg

wil ik via een code alleen dit laten zien:
1265444888-81.jpg

Je kan het beter andersom doen. Dus datgene dat je wilt behouden (het rode deel) links hebben, en de rest wat dus niet zichtbaar moet zijn rechts plaatsen.

Das makkelijk als je later de form wilt resizen via code.

Dat doe je zo:

Code:
Me.Size = New Size(X, Y)

Dit bedoelde ik niet, ik wil niet de grootte niet veranderen, maar het gebied wat je ziet.
dus het linker gedeelte moet nog wel bestaan, maan niet meer te zien zijn.

Dit bedoelde ik niet, ik wil niet de grootte niet veranderen, maar het gebied wat je ziet. dus het linker gedeelte moet nog wel bestaan, maan niet meer te zien zijn.
Ik ben :confused: - In je voorbeeld laat je toch echt een andere size zien. TMA bedoelt dat je runtime het scherm resized, niet tijdens de design time, en dat is toch precies wat je voorbeeldje laat zien...

ja, hij moet dan ook geresized worden, maar dat weet ik wel, ik wil alleen weten hoe ik de positie verander, dus dat je na het runnen alleen het rechter deel ziet, terwijl het linker deel nog wel bestaat.

ik wil alleen weten hoe ik de positie verander, dus dat je na het runnen alleen het rechter deel ziet, terwijl het linker deel nog wel bestaat.
En dat kan dus niet, aangezien Windows vanaf de linker bovenkant begint te tellen. Je zou dan dus alle objecten aan de linkerzijde hidden (visible=false) moeten maken, en dat rode vlak moeten opschuiven naar links (left=x) en dan de resize doen. Dus het is makkelijker om het andersom te doen: laat de objecten die je wilt blijven zien links staan en de rest rechts. Op het moment dat je dan resized in runtime zullen alle objecten rechts automatisch 'verdwijnen'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan