andere programmeertaal dan js

Status
Niet open voor verdere reacties.

deniz1982

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Ik heb een vraagje.

Ik heb vernomen dat er een kans bestaat dat indien je een bepaald iets op je website zet dat met javascript geprogrammeerd is, dat het kan voorkomen dat niet iedere bezoeker dit ondersteunt en dus niet kan gebruiken. Zij moeten dan javascript op de pc geinstalleerd hebben.

Is een programmeertaal dat per definitie overal op werkt en waarmee ik formulieren kan maken om op mijn website te zetten.
Waar worden de meeste formulieren voor op websites uberhaupt mee geprogrammeerd.

Want volgens mij is js voor formulieren geen goede oplossing.

javascript moet idd door de gebruiker aanstaan en niet geblokkeerd worden door een eventuele firewall, anders werkt het niet...
voor een andere programmeertaal is PHP is prima oplossing :thumb:
tis vrij makkelijk omdat 't een logische taal is, dus leren zal vrij snel gaan (moet je je d'r wel ff voor inzetten ;))
PHP hangt namelijk alleen volledig van de server af, tis een server-sided programmeertaal...alles wordt aan de server voorgebakken en dan getoond aan de gebruiker...javascript niet ;)
als voor formulieren programmeren, die worden niet geprogrammeerd...dat wordt puur met HTML gedaan...zodra je gegevens verstuurd hebt, komt PHP in actie...maar het formuliertje invullen enzo gebeurd puur in html, en html is een opmaaktaal, geen programmeertaal ;)

Dit geldt niet alleen voor php, maar ook voor jsp, asp,coldfusion,cgi en nog wat andere....

Geplaatst door JPeetje
...en html is een opmaaktaal, geen programmeertaal ;)

En Javascript is geen programmeertaal maar een scripttaal net als PHP :)

Dat wordt nog al eens door elkaar gehaald. Programmeertalen zijn bijvoorbeeld Java, C, Pascal, Delphi etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan